02 juni 2006

As long as there is you

"Never ever deep in love
never had a hold
others sold in hand so they
while i was on my on"


Ni märker; - Mina känslor om framtiden pendlar. Det är hopp en stund om ett helt okey liv, drömmar en annan fantasivärld man knappt vågar andas och sedan kommer fruktan att inte duga precis så som jag är. Mina känslor växlar snabbt men jag tror ändå de har varit övervägande positiva gällande drömmar och önskningar om framtiden.

"would you take my hand?
would you run away with me?
to a destination
where we can be so free"


På senaste tiden, jag tror ni kan märka när, så har jag börjat leva med fantasier. Det var ett av mina mål, att kunna njuta av hemliga tankar och känna lust. Och att känna lust har det vart mycket av, men inte sexuell lust. I alla fall inte så att jag förstår att det är det jag känner. Jag tror nästan jag kan säga att jag inte riktigt vet vad det är för känslor; - Dagdrömmar, kåthet, nyfikenhet eller bara lite vanlig lycka? Vad är det för känsla som besöker mig då och då?

"never ever felt this way
where have you been before?
i was searching on my rise
now you knock on my door"


Ren kåthet känner jag igen, den har jag vaknat med. Inte ofta men det har hänt och eftersom det är från drömmar där skamkänslor inte finns så känns lusten äkta och inte på något sätt konstlad. Men när jag inte sover och vaknar av en dröm utan när jag känner ”den där känslan av skimmer och glittrande ögon med läppar som ler” då jag bara ser någon och det är mer diffusa lustfyllda känslor, då vet jag inte riktigt vad det är, eller rättare sagt om jag tar tillvara på de ögonblick av härliga om än vaga känslor som finns.

"and i can be a girl
be a girl tonight
and i can see the world
i can see it in your eyes
we can be
you can be
they can be to
as long as eternety
as long as there is you"


Jag fick rådet att testa (onanera) om jag faktiskt blir tänd eller lätt skulle kunna bli det eller om jag bara mår så där leende bra, när jag vill flörta och blir kelsjuk. Och jag har tänkt att jag testade innan med att onanera, jag testade när jag inte hade några fantasier. Men nu när jag har, när jag i alla fall känner en värme i kroppen av en annan människa, då finns det inte en tanke på att tillfredställa sig själv sexuellt. Då finns bara drömmen om kramar och kyssar och kanske litet hus, barn, hund (skippar volvon). Haha, kanske inte riktigt så, men det är onekligen mer vardagligt romantiska tankar som värmer mig inifrån nu än kåta passionerade tankar.

"no one does it better
no one loves the way you do"


Jag kanske inte är så mycket tillfredställa på egen hand? Fast jag är det & andra sidan inte med andra heller. Sedan vet jag ju, kanske finns det andra sätt, kanske vet du något? Men jag vet bara råden jag fått av terapeut och det är att smeka, smeka och smeka tills ”kroppen vaknar”. Och när eller om rätt tillfällen inte finns så behöver man nog skapa dem. Jag är bara riktigt dålig på det, dålig för att jag känner skam. Om inte undertiden så efteråt.

"we can be
you can be
they can be to
as long as eternety
as long as there is you"


Förresten det skulle nog mycket väll kunna vara början på väldigt kåta tankar som vävs men skammen klipper av dem snabbt så det blir vardagsromantik istället? Även om mina minnen av passionerade stunder får mig lustfylld och skapar ett sug så tar jag aldrig det där steget att tillfredställa mig utan drömmer prinsessedrömmar. Jag är osäker, mycket osäker på vad som är vad för känslor. Men jag är tyvärr inte osäker på att skamkänslor ställer till det för mig. Jag måste gömma mig under täcket för att fantisera i ett mörkt rum och bara att jag hör grannens telefon kan vara pinsamt jobbigt. Skammen känns som att det är någon som ser och vet vad jag gör. Jag vet det är inte så men känslan finns där likväl.

"i wanna be a girl tonight
with you right here right by my side
when thousand miles i run for you
into the eternety"


Det är som jag inte får ihop två bitar inom mig, men jag vet inte riktigt vilka de är och där med vet jag inte heller hur man för ihop dem och jag tror jag måste kunna det, i alla fall en dag. Jag drömmer ju så, jag har en fantasi om att kunna finna någon, kärleken, som vill verkligen vill ge sexuell njutning som en vacker gåva till oss.
Min önskan är att kunna dela det jag drömmer om, det jag tror är sann och äkta innerlighet med någon annan. Jag längtar bara efter att få ligga naken intill och smeka min kärleks kropp. Jag längtar till och med bara att få testa att vara naken och nära och se om jag någonsin känner något annat än rädsla eller prestationsångest. Jag längtar efter att hitta den, den människan jag känner allt jag hoppas man kan känna utan ett tryggt avstånd som består av en ensidig fantasi.

"no one does it better
no one loves the way you do
as long as does eternety
believe me there's you
would you say my name?
when i sleeping much to you
and would you scream it loud
when i'm liyng over you"



:
:
Det kursiva är en låttext som jag inte har koll på.
Vet du vilken det är?
Tror det är en Cover groove...och tror den är felstavad...

5 Comments:

Blogger bless said...

Syster!

Det är inte bara du som har det svårt att få ihop drömmar om vardagstrygghet, ömhet, passion, lust och utlevelse. Jag tror nog att hela västvärldens kvinnor och män brottas med det. Ljuset i tunneln är att hittar du någon som du tindrar samman med, som du kan dela dröm och vision med, då ur vardagsömhet växer (om man är varsam) lust fram. Även hos den mest sexuellt vingbrutna. Av erfarenhet kan jag säga att det går. För min del var det en härlig och ömsint man som ville vara med mig, leva med mig och dela lust med mig som hjälpte mig de stora stegen in i ljus sexualitet, som lät solen skina tills porrdrottningen smälte och bara ömsinthet och lust var kvar. Med honom delade jag vardag (till och med volvo, fast jag aldrig trott att en volvo ingick i min sfär). Möjligheten till allt finns, syster. Visst, det var inte perfekt hela tiden, men det var mycket bra.

Så gå ut och glittra samman, låt det ta tid. Låt det bli det som fjaellet uppfann ett uttryck för "förtroelse". Där förtroelse finns kan man leva lätt.

Kram

Stora Syster

02 juni, 2006 09:49  
Blogger Det Mörka Hotet said...

Bless har många kloka ord som jag kan skriva under på, bl.a. att det nog är hela västvärldens dilemma att få ihop alla dessa drömmar.

Men, Nora: är alla dessa så kallade "drömmar" om ett perfekt liv med partner, eventuell familj, villa, volvo, bra utbildning, intressant jobb, hälsosam fritid, snygg kropp, fet plånbok och - givetvis! - ett fantastiskt sexliv inget annat än KRAV?

Jag är verkligen ingen terapeut eller psykolog men just det där att man hela tiden skall vara "på" oavsett person eller tidpunkt är jag skeptisk till (och antagligen inte det din terapeut menar). Att finna den där blicken, läpparna, händerna eller vad det nu är som gör att man tänder, tror jag är minst lika viktigt som att kunna känna sexuell lust. Förhoppningsvis så är kärleken större och när den väl dyker upp så kopplar kroppen på och man känner en lust.

I dag skriver kvällstidningar otroligt mycket om sex och ger diverse tips samt råd varje dag. Men var finns kärleksråden...det där som nog trots allt gör sex LUSTFYLLT?

Samuel

02 juni, 2006 10:51  
Blogger N said...

Jäklar vad ni är bra!
Ni har alla vägglett mig rakt och snabbt in i nya insikter, saker som är svårt att se/känna utan suveräna bollplank. Jag känner mig bara bättre och säkrare för var gång jag får ta del av era reflektioner och tankar.

Har mer att säga (skriva) om vad ni skrev, får se om det blir ett blogginlägg istället, för det har blivit så många nya tankar och känslor här.
Tack underbara!!!

04 juni, 2006 04:39  
Anonymous Anonym said...

I don't speak your language whatever it is. Please tell me what this comment about the song is about.

12 februari, 2007 19:48  
Blogger N said...

anonym - comment about my life, not about the songtext.

04 februari, 2009 18:57  

Skicka en kommentar

<< Home