29 maj 2006

Provocerad

Skriver du om ett ämne och håller dig till det finns det en risk att dina blogg läsare tror att du enastående enformig och har precis inga andra människliga drag eller intressen än det som det skrivs om. Elaka kommentarer och rena djävla påhopp märks tydligt och mest i vad vi kan anta (för vi vet ju inte) bloggar av kvinnor. Inte allt för ofta bloggar om sex, mode eller ”sjukdomsberättelser”.
Sex, mode och sjukdom är tydligen det mest provocerande man kan skriva om, lite extra provocerande om du utger dig för att vara eller är kvinna.
Om man vänder på saker så är det egentligen förbannat beundransvärt när människor kan hålla sig till ett ämne. Menar, det är djävligt svårt.

Jag ville skriva för att finna min sexlust. Få lite terapi med genom att kunna sätta ord på svåra saker som hänt mig. Kunna få perspektiv och leva i nuet. Kunna hitta min sexlust. Ju mer jag skriver, desto mer av annat än mina tankar omkring sex får ni ta del av. Jag kan inte hålla mig till ett ämne, trots enkelheten i att ha flera bloggar/hemsidor i fall behov av att visa andra delar av sig själv finnes. Jag kan inte låta bli att ge uttryck åt lite av varje, även om det inte är förknippat med lust och sex. Mer och mer tycker jag min blogg handlar om livet, minnen, funderingar och endel ”egenterapi”. Mer och mer kommer det in på sidovägar, jag låter det vara så. Synd för dig som lockades hit av namnet ”sexuell” (eller likande*), inte så synd för mig som inte vet hur man kan ändra det.

Det här med att bli provocerad. Det här med att lämna ut mer uppgifter om sig själv som jag inte tänkt från början. Jag kan fan inte vara tyst.
Jag blir så förbannat djävla provocerad över vissa sidor,(s) Bland Annat rapportering, notiser om våldtäkter och särskilt vem som är våldtäktsmannen. Ex ”är förmodligen invandrare”, ”såg utländsk ut” eller ”ursprung i Mellanöstern” eller likande. Inte fan tänker jag länka till ”N” sidorna med citaten. Jag blir så förbannat provocerad och ledsen och besviken att det skrivs om våldtäkter som om det inte fanns att det var förbannat svenska bleka icke svarthåriga, vad fan ni vill, som manipulerade, misshandlade, våldtog och förföljde mig. Som att det inte förekommer alls för någon kvinna, någonsin. Det är tre jag skriver om och det är rörigt, vem som var vem, vem som är anmäld, vem som gjorde endel eller allt. För mig är det en lång tid i mitt liv. En finns aktiv där i ett extremt N. Dubbelt hat, så mycket hat.
Urk.
Ska de där, sidorna, få ha de där förbannade notiserna om utseende som det vore statistik eller den enda sanningen, så tycker jag fan att; - Varför inte börja med ett djävla register över alla som våldtar med alla deras djävla sketna handlingar och varför inte ta med stjärntecken, klädstil och kukstorlek också, bara så man vet, sanningen alltså??! För det spelar ju roll det där betydelselösa i en våldtäkt, som utseende.
As!


Bara existensen, vetenskapen om, provocerar som fan. Och då räknat med att de där N typerna provocerar ungefär alla andra också. Förstår ni hämndbegäret, hur lockande det är? Hur förbannat lockande det är?
Min ilska.
Stark.


*Porrsurfare kommer från altavista. Trodde majoriteten av alla googlade, fast det gäller väl inte när det är porr då. Jag tror allt att altavista typerna kan känna sig besvikna.

2 Comments:

Blogger Det Mörka Hotet said...

Att förbli sig själv - men ändå utvecklas - är stort.

Betydligt större än att förvandlas till en i mängden, tyvärr något som alltför många strävar efter.

Jag tycker dina tankar och funderingar visar på en vilja, men även förmåga, till att utvecklas. Wow!

Samuel

29 maj, 2006 11:38  
Blogger N said...

Hej Samuel!
Vilja finnes och förmågan tycker jag ni som skriver här är så grymt bra på att peppa och hjälpa med. Tack!
Ha en skysst dag!

30 maj, 2006 09:47  

Skicka en kommentar

<< Home