29 maj 2006

Kelsjuk

Jag är nyfiken. Så där extremt nyfiken på att hoppa in på nått sådant där dejting ställe. Spray kanske? Jag vet inte, rekomenderar ni någonstans? Skriv och tipsa så där väldans gärna efter vad ni vet av egen erfarenhet eller har hört. Jag tycker det är reklam om dejt sajter överallt, riktigt för många så det känns omöjligt att hitta rätt. Men jag vill inte dejta. Eller det vill jag. Dejta och flörta massor. Eller jag vet inte riktigt vad det är med mig. det är ju så mycket som felas. Men måste man vara ”hel” för att träffa någon, kan man inte bli det undertiden om det är ”rätt”. I alla fall jag vill liksom inte hamna där folk har bråttom, måste ha bild i dag och ses i morgon. Jag vill bara lära känna och känna av. Blinka med ögonfransarna lite. Hihi. Åhh fan, är så där drömmande, längtande. Måste berätta mer om det senare. Har hur många tankar som helst på det här med partner och framtid. Fantiserar mer och mer ihop saker om en vän som jag tror kan vara förödande om jag inte hittar någon annan att fantisera ihop saker om.

Sen, jag bor ju inte själv än. Därför vill jag liksom bara mer ha det lite flörtigt över nätet. Som ni vet är det en aningens bostadsbrist på vissa ställen, som här i denna stad där jag tänkte fortsätta att bo. Inte för att jag måste, jag känner ju ändå inga här. Men jag har som sagt, minst sagt, mina orsaker till varför jag inte vill återvända söka mig mot mina hemtrakter. Det är en förbannad konsekvens, att inte känna sig trygg och bekväm med att bo vart man vill pga. att det finns de jag inte vill se någonsin mer i mitt liv. Jag kan ta det där om konsekvenser sedan. För det finns det. Massor. Nu fick ni en. Och åker jag ”hem” så rör jag mig inte gärna ute när jag hälsar på släkt eller vänner. Dessutom är nästan alla utsprida ändå. Ja nu kommer jag onekligen in på ensamhet. Men ni vet de där 210km/h gjorde ju ens liv lite annorlunda och jag har lyckats att sprida ut delar av mig själv lite här och där.
I alla fall, det där med dejta. Ibland finns det bara minus i mitt självförtroende. Menar inte fan vill någon dejta någon som bor med sitt ex, som har allt det här trasslet jag har och är ganska så mycket vilsen. Och d ni ändå inte om så mycket än så trassligt och jobbigt är vad det är. Är det ens lagligt att tänka på en romans då?
Åhh varför kan det inte bara dyka upp någon i brevlådan, en söt punkare kanske ;-) Kelsjuk nu och det måste man ju ta tillvara på, eller inte.

10 Comments:

Blogger bless said...

Så klart du kan flörta och dejta när som helst. Inte kan du vänta på att du ska ha blivit "hel och färdig" eftersom man utvecklas och förändras hela livet. Det som är viktigt att minnas är att gå varligt fram steg för steg om man har haft för vana att rusa i 210km/h och ibland härbergerar en porrdrottning. Var försiktig, låt det vara ömt och ljuvt länge. Ha inte bråttom och njut av andra på de sätt du kan. Inte alltid så lätt, men man måste prova för att få veta om det funkar. Ta små steg, det är lättare att hinna med att tänka och känna efter då.

För mig var en vänlig och omtänksam man en stor del i min proocess till att bli vän med mig själv.

Kram

Stora Syster

29 maj, 2006 14:54  
Blogger Ängeln said...

Whoa! Klart att du ska. Är inne på spray lite och förundras över hur mkt sexförslag jag får. Som är fullständigt ointressanta. Men kör det. Det roar ju lite grann.

29 maj, 2006 16:51  
Blogger Det Mörka Hotet said...

Jag skulle också gärna både flörta och dejta om jag inte vore så himla feg, stel och knäpp i skallen!

30 maj, 2006 23:03  
Blogger N said...

Ja, så, så vill jag ha det "låt det vara ömt och ljuvt länge" men vem har tid med det tänker jag och blir små deppig.

Och road det kan ju aldrig vara fel, men tänk om jag inte rorar.

helt enkelt jag är oxå så där feg och typ livrädd. Men förbannat nyfiken.

Hmm, sommaren blir nog svår i år.


Kramar

31 maj, 2006 06:36  
Blogger mfp said...

helgon.net kanske? inte för att det är en direkt date-site men kanske för att det finns folk att prata med, om man skulle vilja.

04 juni, 2006 15:11  
Blogger N said...

Börjar känna mig lite gammal.. haha
men så klart finns jag på
helgon :-)
Du har spanat in min musiksmak gissar jag? *skratt*

05 juni, 2006 10:34  
Blogger mfp said...

jag tyckte nog det verkade lite konstigt att du inte redan var där ;)

06 juni, 2006 21:38  
Blogger N said...

Oj det låter som du tycker riktigt illa om det. Men visst jag har hört det samma och kanske är det även så på de communiys jag finns på med att det är mest killar inloggade. Fler killar vid datorerna helt enkelt kanske?

13 juni, 2006 08:26  
Anonymous Anonym said...

Hmm, jag har faktiskt träffat några av mina ex (HAHA, du ser hur bra det gick!) på internet... Det finns ju en mängd av dejtingsajter och communities, vilken du ska välja beror ju helt på vad du är ute efter :D Sen kan du ju dejta på caféer, restauranger, discon, flirtiga promenader osv eller hemma hos din dejt :) Det där med att vara hel för att dejta.. Jag funderar själv väldigt mycket på det. Och jag har kommit fram till: Jag som person är en sån som mår bra av tvåsamhet, av kärlek, trygghet och stabilitet. Jag är lämnad och arg över det, men har så mycket kärlek att ge. Dyker rätt person upp tvekar jag inte att ta chansen. Tänk om det är den personen jag är menad att vara med?
Så dejta på, allvarlighetsgraden kan man ju bestämma när man fått sig en dejt!

08 augusti, 2006 00:20  
Blogger N said...

Hejsan!

Ohh det hade vart bra om jag visste vad jag var ute efter. Kanske är det ett gammalt ex ändå man går och längtar efter. Haha :-)

Mm det är en slags känsla av onödighet att vara "ensam", att inte ge kärlek på ett lite mer nära på något sätt.
Åhh svårt det där. lite som att jag måste hålla kärleken igång annars rinner den bort, ut på marken och det känns inte så muntert att älska : ( så jag ,åste älska så det känns bra inom mig!

Men jag har börjat leta mig in i dejting världen. Får se om jag vågra stanna där också.

10 augusti, 2006 04:31  

Skicka en kommentar

<< Home