17 augusti 2006

There Is A Light And It Never Goes Out

Bloggen har hjälpt. Ni har hjälpt.
Ni är med kloka råd.
Jag har gått vidare. Jag har gått långt med er.
Men än är det inte slut. Det kommer mer terapianden och info sedan.
Nu mår jag bara så djävla bra!
Förstår ni, ni för mig okända människor hjälper. Era goda råd finns med. Ni finns med som kloka varelser med vanlig medkänsla och ”lyssnande”, så som jag önskat fått hjälp för flera år sedan i vården.







Take me out tonight
Where there's music and there's people
And they're young and alive
Driving in your car
I never never want to go home
Because I haven't got one
Anymore

Take me out tonight
Because I want to see people and I
Want to see life
Driving in your car
Oh, please don't drop me home
Because it's not my home, it's their
Home, and I'm welcome no more


And if a double-decker bus
Crashes into us
To die by your side
Is such a heavenly way to die
And if a ten-ton truck
Kills the both of us
To die by your side
Well, the pleasure - the privilege is mine


Take me out tonight
Take me anywhere, I don't care
I don't care, I don't care
And in the darkened underpass
I thought Oh God, my chance has come at last
(But then a strange fear gripped me and I
Just couldn't ask)


Take me out tonight
Oh, take me anywhere, I don't care
I don't care, I don't care
Driving in your car
I never never want to go home
Because I haven't got one, da ...
Oh, I haven't got one


And if a double-decker bus
Crashes into us
To die by your side
Is such a heavenly way to die
And if a ten-ton truck
Kills the both of us
To die by your side
Well, the pleasure - the privilege is mine


Oh, There Is A Light And It Never Goes Out
There Is A Light And It Never Goes Out

/The Smiths



Det är första gången jag finner lyckligt hopp när jag lyssnar på The Smiths,
There is a light and it never goes out!


Pic.

11 Comments:

Blogger bless said...

Bra syster, mycket bra! Jag är stolt över dig och oerhört glad för din skull, Nora. Du orkade och kom fram. Gå vidare och när du sen hittar helt av egen kraft, lämna över kartan till någon som behöver.

Kramar

Stolt Stora Syster

17 augusti, 2006 08:14  
Blogger Det Mörka Hotet said...

Tänk, det där var bland de mest positiva och fina blogginlägg jag någonsin läst: TACK, Nora!

Men, precis som den ständigt kloke C-M Bellman skrev: "...det är dina ben som har fört dig dit du är. Bra jobbat Nora!"

Kramar från Samuel

17 augusti, 2006 12:30  
Blogger RedAngel said...

Skönt att du kommit en bra bit på vägen, ett tag blidde man lite orolig =)

Och nu...önskar jag dig freakin wooonderbar höst hehe! Sköt om dig brudish!

17 augusti, 2006 21:36  
Anonymous Anonym said...

Underbart att läsa att du mår bra Nora, jag är väldigt glad för din skull och du förtjänar verkligen lyckan och glädjen.

Njut och lev ordentligt! Kramar Fröken

17 augusti, 2006 22:35  
Anonymous Anonym said...

Jag blir så glad när jag läser det här. Är verkligen uppriktigt glad för din skull. Skulle väl säga att jag är stolt över dig men det är du som ska vara stolt över dig själv.

The smiths rules, bästa texterna ever :)

18 augusti, 2006 01:38  
Blogger mfp said...

:)

18 augusti, 2006 09:32  
Anonymous Anonym said...

härligt - precis sådär kan jag känna ibland också när medbloggarna har kommit med varma ord!!!

18 augusti, 2006 13:34  
Blogger N said...

Jag har tittat här några gånger nu vad ni skrivit. Jag vart alldeles rörd och saknade ord.
För även om det är som du, Bellman skriver att man vandrar vägen själv så är det nog ändå ett hopp om godhet som får en att vilja kämpa!
Bless du nämner att lämna kartan vidare - det är det jag tror på - lämna vidare grejen. Godhet sprider sig! Och gör mig så jäkla rörd hur ni nu har lämnat ord som jag kan ta med mig till andra. Era syskonbarn, barn, vänners vänner? Vem vet, vem som behöver vänliga styrkande ord på vägen en dag?
Det är vackert, det går runt!
Samuel jag blir glad av att höra hur du ser det positiva. Det känns verkligen så, hur det än går i morgon eller nästa dag!
Jag minns dina första ord här RedAngel, tack goa du! Minns det du delade med dig av din vän. Jag ser cirkeln - hur det går runt igen och blir bara. Så jäkla glad av den i sig - skicka vidare erfarenheter & värmande ord!
Tack Fröken Låg, jag känner inte att jag förtjänar lyckan mer än någon annan men jag skall verkligen hålla fast vid den! Jag hoppas dela den och att den finner bo även hos dig igen och igen!
Supergirl, super du :-) Klart du får vara stolt! (Så där känner jag med ibland när det går bra för andra här på nätet). Jag har sett dig dejta och våga, det ger ger mig mod!
Magnus :-) tack!
Ja visst är det härligt Petra! Det är något speciellt när främlingar stannar upp och lämnar varma uppmuntrande ord.

Mm jag blev och är väldigt rörd över era ord. Det rann några tårar och knöt sig så där i halsen av "vackert".
*snyft snyft* konstiga mig..

Kram alla!

19 augusti, 2006 04:04  
Anonymous Anonym said...

Nora när jag läste vad du skrivit till alla här så fär jag lust att leta upp dig och ge dig en riktig bamse kram! Det känns otroligt roligt att höra att mitt dejtande gett dig mod, blir helt varm inombords.

21 augusti, 2006 00:46  
Blogger N said...

Tack Supergirl! Nu ler ja så där bra igen :-)

21 augusti, 2006 04:03  
Blogger RedAngel said...

Ja du vet gums...alla sår i själen tar olika lång tid att läka & att hitta sig själv är alltid nyckeln & det allra svåraste!

Och jepps, jag lämnar mina råd & storys & hoppas att det kan hjälpa någon liiite iaf *S*!

Meeen...mer cred till dig som nystade ut allt & blidde lite hel igen *L*

30 augusti, 2006 01:14  

Skicka en kommentar

<< Home