18 juli 2006

Spit it out part II

Ärligt. Jag vill veta.

Varför finns den där skamkänslan med mig så närvarande så blossande hett när jag nästan bara tänker på egensex? Det är som att har jag sex med mig själv, (va fan finns det inget bra ord för?) så är jag ensam om att ”stå för att jag känner lust”. Bara det att det finns ingen att ”stå tillsvars inför”. Man kan ju knappast kalla mig troende och jag har vad jag vet aldrig blivit påkommen i någon mer eller mindre pinsam sexuell situation. Så hur har egensex blivit så förknippat med skam för mig? Jag har funderat på det bra länge nu, varför är jag en typ som vill släcka hela lägenheten, låsa in mig i ett rum, sovrummet, med högmusik och gömma hela mig under täcket för att bara behagligt smeka mig själv eller leka mig fram till orgasmer?
Eftersom det blir en stor ”ritual” omkring egensex så blir det ingetsex.
Sjukttrist.

Vad händer bland mina tankar? Jo så här. När jag är själv och kåt så finns det helt plötsligt en andlig värd runt mig där alla döda släktingar även de jag aldrig mött, levande med för den delen, finns med. De sitter på en hylla ganska högt placerad i rummet och där sitter de och dingar med benen, tittar och pekar ”ahaa N. är kåt. N. smeker sig själv till orgasm och inte nog med det hon leker med diverse saker från den hemliga lådan där under sängen”.
Det är förövrigt den enda gången släkten kommer och hälsar på mig. (Inte helt sant men ni fattar poängen). Djävligt märkligt.
Så det här med sex i tv, hur grejar människorna det? Jag är imponerade fundersam, hur gör de? Snacka om att hela släkten ser på och några till.
Och precis som att man hade funnits om släkten inte själv hade haft sex.

Och jag får ju bara spökbesök vid egensex eller lustfyllda tankar.
Och jag finner det rätt märkligt , jag finner det rätt underligt att jag ändå inte har spöken med mig när jag är tillsammans sexuellt med någon annan. Eller när jag handlar sexleksaker med en vän eller är på ”lust party” med flera främlingar. Inte heller finns det några spöken om andra verkliga människor finns i rummet, som om att man måste vara minst två för att jaga bort sexfluktande spöken. Då behöver jag inte ens täcken eller mörka rum. Det är fan knasigt.
Det är knasigt att jag är ganska ledig och ohämmad när det kommer till att dela ord om sex och intimitet med vänner och bekanta, men är jagad av spöken när det bara är egna tankar. Knasigt.

Hur är det för dig, har du (hjärn)spöken som tittar på? Och du med barn, hur gör du, hur har du egensex? Flera låsta dörrar och dubbla täcken och glödlampan urskruvad? Funderar, för jag själv blir ju hysterisk om jag missat att ett djur är kvar i rummet jag låst in mig i eller vill in dit.
Jag undrar hur? Hur tar lusten över så att tankar på omgivningen försvinner?
När man är själv och inte distraherad, attraherad, eggad av någon annan?
Hur?

Spit it out...



Pic.

14 Comments:

Blogger bless said...

Det där med spökena som glor, har jag haft något som liknar, fast det var andra saker som spöket, min döda pappa, glodde på. När jag blev så berusad att jag kräktes, sex på fyllan, som jag minns det nu var det mest när jag gjorde saker som jag inte hade velat att han skulle veta. Skolk och sånt också. Men han var inte med när jag onanerade i alla fall eller om jag det var sex med goda förutsättningar. Det är inte så längre att jag tro att min pappas ande vakar över mig. Vare sig på ett bra eller dåligt sätt. Inte heller minns jag hur det gick till när jag ändrade uppfattning.

Har man barn är sex lättast när de sover eller inte är hemma:) Oavsett om det gäller sex själv eller med andra. Är barnen vakna är det 100% risk att bli avbruten och vem kan sexa vidare med ett barn som gråter för att det inte hittar sin Nalle, har gjort illa sitt knä eller för att man inte lyssnar när de ska berätta?

Husdjuren har lärt sig att det är lika bra att låta de sexande vara. Även om min nuvarande hund gärna vill ligga tätt intill hela tiden, men där går gränsen, så hon blir bortkommenderad.

För min del så tar lusten lättare överhanden om den är delad med någon annan människa. Egensex är jag inte så förtjust i. Det är så klart bra att hitta i sin egen fitta, veta var g-punkten är och smekt klitoris och kännt den svullna, blygdläppar öppna sig och bli glansiga, hala och för egen maskin flyga iväg i en orgasm och allt det där. Men det är inte kul. För mig är det mer ett sätt att bli av med en lust som börjar bli besvärlig. Orgasmerna blir aldrig lika bra (för mig ) på egen hand heller och är jag i en väldigt sexuellt frustrerad period är det knappt som att det hjälper att onanera. Jag är kanske en hopplös romantiker men jag vill dela lust med någon. Om jag inte är så värst kåt springer jag hellre en runda och så är det över (om jag inte har någon hjärtevän i närheten).

Kram

Stora syster

18 juli, 2006 07:30  
Blogger nina said...

ja! skam och spöken it is.

18 juli, 2006 11:33  
Anonymous Anonym said...

Hmmm, det kanske mer är en tjejgrej, men nix, inga spöken för mig. Då hade jag nog dött av påtvingad avhållsamhet.

De enda som ser på är då och då lite nyfikna grannar. För jag brukar inte ha några större hämningar att dra igång lite spontan lek när lusten faller på och jag oturligt nog är ensam (dvs 3-4 gånger om dagen).

Och apropå bra ord för att ha egensex - vad sägs om "onanera"? :p

18 juli, 2006 15:22  
Blogger mfp said...

Det bless skriver är intressant nog lätt att relatera till. Med barn i hemmet får man ha sex när de antingen sover eller ser på film. Slår lusten till mitt på dagen, då parkeras barnet framför en film, oavsett vad hon gjorde innan. Hon kan ha haft skitroligt men ska det knullas så ska det knullas och det går iNTE att riskera att hon tröttnar på vad hon nu gör. Sover barnet blir det en övning i tyst sex för visst är det väl så att ett barn som hör sina föräldrar ha sex skadas för livet? Det är hursomhelst så 99.9% av alla föräldrar tänker.

Är barnet borta, då är det ohämmat. Hursomhelst från min sida. Världen får se på mig. Det är betydligt jobbigare för dem att se på bra sex och [kanske] inte få uppleva det själva än vad det är för mig att veta att någon ser på.

Nu ska det nog tilläggas att det aldrig har varit sex med riktiga åskådare, bara de som kanske råkar se vad som händer genom ett fönster. Vet inte hur det skulle vara att faktiskt ha någon med i rummet. Men det är nog en annan diskussion?

Och egentligen handlade det väl om egensex. Rasta pingvinen, så att säga. Jag har aldrig haft några problem med min sexualitet. Jo, det har jag visst men inget som har varat längre än nån eller några veckor eller som inte har gått över när olika faktorer har ändrats.. men det är verkligen en annan historia. Hursomhelst. Som bless skriver, det är mest ett sätt att bli av med lust som börjar bli för besvärlig. Eller för den delen, om det har gått några dagar (säg en vecka) kan det vara smart att få utlopp säg en sisodär 12-24 timmar innan man vet att det är dags för sex.. lättare att slappna av när inte minsta lilla beröring känns som den "första", om du förstår vad jag menar.

På tal om barn är det dags att ställa fram kvällsmat så nu får denna lilla monolog avbrytas..

18 juli, 2006 19:12  
Blogger mfp said...

Och jag svarade nog aldrig på frågan. Egensex är aldrig planerat eller ens gjort med eftertanke. Det är aldrig lika skönt som med någon annan så det är inte värt att lägga extra tid på. Iaf inte för mig. Det handlar inte om att det ger en extra kick av att vara med någon annan, att kärleken gör det starkare. Det handlar om att andra helt enkelt är bättre på att "ta hand" om mig än jag är själv. Det är aldrig lika roligt att gratulera sig själv för en fint målad tavla som att höra det från någon annan...

heh. Det här kan fortsätta i all evighet med tusen olika sidospår. Dags att natta barnet så det blir inget med det nu..

18 juli, 2006 19:38  
Blogger Carl-Anders said...

"Så hur har egensex blivit så förknippat med skam för mig?"

Du är väl helt enkelt mer eller mindre mottaglig för omvärldens värderingar och fördömanden precis som en annan är. Förknippar väl också i viss mån detta med en viss skam även om förnuftet säger att vad jag gör med mig själv emellanåt ska alla andra ge fullkomligt f*n i!

Som Bless och Magnus skriver handlar det väl annars mer om en ventil, få ut "övertrycket" så att man kan få sinnesro för att tänka på andra saker.

Men nu ska jag nog göra nåt skamligt så att jag kan somna gott!

18 juli, 2006 23:07  
Blogger N said...

Bless
Nu blev det rejält ännu mer märkligare för vad annat jag gjort eller inte, som i alla fall minst häften av släkten hade låst in mig för både beskydd och för att dölja, men de sakerna de har jag inga spöken med mig i.
Inte ens när det skulle ha vart nyttigt. Som "ta hand om dig bättre" grejer, "spring inte så fort nu".

Än, men det har väl sina orsaker, så är det betydligt skönare och mer kraftfylldare med orgasmer med mig själv.
Men då är det nog även av den anledningen att det har gått en tid (lust som blir besvärande, eller skriker upp uppmärksamhet) och det är nått som gör lusten, (vill nu och mycket - allt) extra stark och den känslan har jag nog inte hunnit känna i en relation.

Och allt som stör, förstör. Kan inte hämta upp känslan efter att andra stör. Djur eller spöken.

Kramar från Systerfundersam

Nina, en till som upplever det så? : (

Danni, ja du tjejgrej eller inte, jag har ingen koll på vem som oftast ser flest spöken ;-)

En du en liten undran, om så ofta som blir, blir det då inte lite för vardagligt, som zappa mellan alla kanaler men sällan se färdigt nått, bara för att göra av med tid i väntan på något?

Nej, inte "onanera" i dag. Jag behöver många ord, annars blir även det slentrian :-p

Magnus, jag är ställd för jag vet i fan vad man hör som barn, om det låter som det låter. Det borde ju kunna uppfattas som kärleksfulla ljud med. Värre blir det nog om man tro sina föräldrar håller på att dö, är sjuka och bli skrämda av det. Och dessutom minnas det senare i livet och förstå vad det egentligen var man hörde, särskilt i den där åldern då ens föräldrar aldrig haft sex.

Levande världen får se om de råkar gå förbi, men inte släkt och andra familjemedlemmar. Uha.

Jo men när saker händer, faktorer förändras då är det ju bara så. Okey om man bara kommer tillbaks dit man vill vara. Jag har nog bara vart i den där faktoren alltid.

haha, jag kanske är för egoistisk lagd som i alla fall litar bäst på mitt eget beröm. Så för mig måste det nog handla om att kärlek i framtiden kan göra kicken starkare, eller att jag finner rätt.

Men egentligen, ett sidospår till, kan inte det vara det bästa på sitt sätt med eget beröm? När man själv är som nöjdast med tavlor eller lust och gratulerar sig själv så är det ju en sann känsla. Spelar ju inte så stor roll för mig att höra "fan du suger så skönt" eller "du målar så vackert" när jag inte ehe, gör annat än spelar eller vet jag kan måla bättre.

Men bäst är väl när det låter "vi skapade det så perfekt, som fan vad vi är bäst ihop".
Åhh saknar den känslan, mycket.

Carl-Anders, jo men där var det ju "mottaglig för omvärldens värderingar och fördömanden". Men att få bort "känslighet" med förnuft och logik ser ut att blir en fight i mig mest hela tiden. Vill finna ett sätt som fungerar över lite längre tid. Men det kanske kommer en förnuftets seger tillslut. Fast så knepigt, då sex knappast är "förnuftdelen"?

Men nehe du, man vaknar - inte somnar av skamligheter! :-p

19 juli, 2006 06:50  
Blogger bless said...

Skönheten och orgasmerna, så var mina onaniorgasmer bättre tills jag träffade en man som väldigt väl visste vad han gjorde, och tyckte att det var väldigt kul. Innan honom var det mest som lite tilltagande kramp som släppte, med honom kom kunskap om g-punkt, a-område och jag fick orgasmer som jag svimmade av och det kom hur många som helst. Tillslut var jag utmattad mentalt, emotionellt och fysiskt och helt luftig och ren i kroppen. Inte en spänning av någon sort och alla lyckohormoner gjorde mig hög. Jag blev beroende av honom, eller hans sexfärdigheter, och trots att han i övrigt var en beräglig typ tog det lång tid att frigöra mig från det sexet och honom. Lika galet som att svimma av orgasm första gången blir det nog aldrig igen, men det finns andra härligheter att utforska:)

Om barnen, jag tror inte att det är skadligt att se eller höra sina föräldrar leka erotiska lekar. Men skön erotik kräver koncentration så när barnen är med är det svårt att koncentrera sig på något annant till 100%. (Därför är det bra med tyst sex för då undrar inte barnen vad som sker.) Och jag tycker nog at man bör pussas och kramas och små hångla lite när barn är med för att göra det till en del av vardagen att visa kärlek till varandra.

19 juli, 2006 08:42  
Blogger mfp said...

Bless, du är läskig. Du säger samma saker som jag skulle kunna säga.. fast kanske på ett något annorlunda sätt och såklart med andra ..."grunderfarenheter"..

:)

19 juli, 2006 10:19  
Blogger bless said...

Det är väl ändå inte läskigt att dela åsikter och erfarenheter med någon. som jagser det är det skönt att inte tycka saker ensam:)

19 juli, 2006 10:26  
Anonymous Anonym said...

Oj, nu vart det djupt här. Tur att jag är på jobbet och inte har tid att ta till mig, reflektera, och lägga mig i diskussionen på allvar :p

Men för att bemöta din undran... Jaa, det blir tråkigt och vardagligt. Men det gör mig ingenting. Hela grejen är mest för att "oj, fan vad kåt jag blev, och alldeles ensam dessutom". Då får jag charma kobran lite hastigt, och sen kan jag återigen fokusera på viktigare saker. Det är oftast inte särskilt kul alls.

Ibland kan det väl hända att det blir lite speciellt, som när jag för tillfället träffar någon som jag tycker är speciell, och så råkar jag börja fantisera om henne och det är därför jag blir kåt. Då går det spinna vidare på det. Men det är inte så ofta.

Sex är helt enkelt fan så mycket bättre när man inte är ensam!

19 juli, 2006 11:59  
Anonymous Anonym said...

För mig är egensex okomplicerad. Däremot fick jag skamkänslor när jag var yngre, som jag tror bottnade i att jag växte upp utan en far och utan några som helst samtal om relationer och så. Så det handlar nog mer om relationer än själva "dåligt samvete för att ha runkat".

Det hör ju ihop, sexualiteten och relationer. Även om man är själv, eller med 10 andra, eller vad som nu är aktuellt.

Hjärnspöken är till för att ignoreras :)

20 juli, 2006 10:51  
Blogger Det Mörka Hotet said...

"Hjälp till självhjälp" säger jag!
Ärligt talat, jag känner mig lite manad då jag både är singel och förälder: när barnen är här får jag absolut inte röra mig själv - de kan dyka upp när som helst och VEM vill se sin far smeka sig själv...gross out!
Så, det får bli på singelveckan i duschen eller sängen....men jag har börjat släppa en del tidigare hämningar jag haft...speciellt då jag bor på 10:e våningen och har dessutom en balkong utanför mitt sovrumsfönster.
Ja, men VARFÖR skall man behöva känna sig annorlunda eller skamsen bara för att man "spänner av" - desto äldre jag blir desto mer naturligt känns det.
Annars tycker jag att Sokrates kommentar var väldigt klokt formulerad!

Samuel

20 juli, 2006 14:46  
Blogger N said...

En liten snabbis ;-)

Så här mycket skrivet brukar det inte vara :-) eller så somnade jag till ett tag.
Kul, intressant, spännande, att ni tycker till!

21 juli, 2006 10:21  

Skicka en kommentar

<< Home