10 juli 2006

127,5 mg ~ Misery so hollow

127,5 milligram lugnande är 127,5 milligram som inte tröstar.
127, 5 milligram som inte raderar
127,5 milligram som inte skapar framtiden.
127,5 milligram som kämpar mot ångest
127,5 milligram som är urusla stridare.



Hey you, you're livin' life full throttle
Hey you, pass me down that bottle, yeah
Hey you, you can't shake me round now
I get so lost and don't know how
And it hurts to care, I'm going down



Jag bläddrade bland minnen.
Såg mig själv bli omkramad
Fann mig själv leende
Såg mig själv bland vänner
fann mig själv lycklig
Såg mig själv i underbara fångade ögonblick

Men allt jag kunde känna var tomhet
En iskall tomhet som började sprida sig från bröstkorgen
upp mot halsen,
En iskall tomhet som började sprida sig
ned mot magen
En iskall tomhet som gav ångesten bränsle
att genomborra alla muskler i min kropp
så att jag förblir tom och kall
som känslan jag fick när jag såg
att jag aldrig mer blir mig.

Jag kunde inte trösta mig med minnen
jag fann bara tomhet
så disharmoniska och falska stunder.
Några ögonblick
med leenden
var inte tillräckligt
för att hjälpa mig glömma
det jag känner i dag.


Forgot my woman, lost my friends
Things I'd done and where I've been
Sleep in sweat the mirrors cold
See my face it's growin' old
Scared to death no reason why
Do whatever to get me by


127,5 milligram och jag känner ändå så mycket
127,5 milligram som inte dämpar fallet
127,5 milligram som är 127, 5 milligram för lite
127, 5 milligram och jag undrar kan jag få mer



Nyss blev sommaren nattsvart och jag vet inte om jag grejar det.
Jag vet inte om jag grejar det för jag tror det kommer mer.
För jag tror att jag är alldeles ensam i dag efter allt jag flytt
för jag vet inte längre vad jag tror på, vad jag vill
för jag vet inte längre om jag har ett mål, är på väg
för jag har aldrig sett så klart i mörker förut.


Think about the things I said
Read the page it's cold and dead

Say goodbye don't follow
/Alice In Chains

9 Comments:

Blogger bless said...

Nu syster ska du använda att du lärt dig och plockat upp. Höj blicken, titta på stjärnorna, ta ut riktnig, använd kartan, gå steg för steg, använd din kraft konstruktivt. Gå vidare.

Kram Stora syster

10 juli, 2006 09:23  
Anonymous Anonym said...

Very nice! :) /J

10 juli, 2006 09:30  
Blogger N said...

Bless
det är något nytt
flippade
har inte karta för det här
måste vänta
se om det
förändras...

Jimmy Mycket.

10 juli, 2006 09:57  
Anonymous Anonym said...

Åh, Nora önskar jag kunde säga något som gjorde det lättare.

Försök av alla krafter att kämpa på, jag vet att det inte är lätt men hoppas att det någon gång blir lättare. Kramar Fröken

10 juli, 2006 19:33  
Blogger Ängeln said...

jag har en dålig dag

jag har varit borta och inte landat än... trots allt..läst igenom dina inlägg.

Jag måste återkomma för nu snurrar mitt huvud. Det är på nåt vis för sant för idag.

10 juli, 2006 21:13  
Blogger Det Mörka Hotet said...

Livet är en gåta - som vi aldrig får något svar på!

Samuel

12 juli, 2006 00:52  
Blogger bless said...

Använd kompassen. Känn efter, låt nålen stanna och peka ut åt vilket du ska nu. Det kommer att gå bra. Du kan nu hur man gör.

Kram Stora Syster

12 juli, 2006 07:48  
Anonymous Anonym said...

Herregud vad ledsen jag blev när jag läste det här. Du formulerar dig så naket så att man inte kan undgå att se dig. Inte undgå att känna för dig och med dig.
Jag blir så fruktansvärt arg på det som fortsätter att jaga dig och stjäla energi från dig, samtidigt som jag vet att det enda man kan göra är att lära sig hantera. Man måste hitta egna vägar för att hålla minnen och ångest i schack. Fan.

12 juli, 2006 10:39  
Blogger N said...

Tack Fröken låg! Jag tar bara en paus i från kämpandet när skräcken tar över, men hittills kommer jag alltid igen.
Kramar

Ängelen synd jag inte hade muntrare texter : /
För sant, dålig dag, låter inget vidare hos dig heller.
Kramar

Samuel livet är stort med sina gåtor. Sen kommer resten och jag undrar om det inte var jag som skrev Processen redan i mitt förra liv.
och bara det är ju knepigt :-p

Bless Syster jag är rädd att det inte är jag som håller i kompassen, bara i hur jag reagerar men inte hur det är eller blir för resultat. Men det verkar ha stannat, men fler besked väntas och jag får nog "frysa" tills dess.
Kramar dystersystern

Vonsan du ser så klart. Jag befinner mig där i livet, där alla kan hamna men vissa slipper undan, där det finns rejält med energitjuvar. Där i mellan alla och allt.
Fan ja. Fan mycket.

Mínimum Subsídium, med orden som "nya krafter" så fungerar de sällan irl, inte när de sägs som något slentrianaktigt mantra och krafterna aldrig kommer...
När du vet om och jag vet om så blir " jag förstår hur du känner" sant utifrån att du förstår så mycket du kan förstår, att det är jobbigt, men försöker inte säga hur jag upplever det.
Då är det lite på samma nivå, samma språk, helt okey.
Ok att säga peppande orden för då vet jag att de är ärligt menade med förståelse för att det inte är så det fungerar alla gånger.
Tack för dina ord!

15 juli, 2006 02:23  

Skicka en kommentar

<< Home