14 juli 2006

However You Look At It You Loose

Are you a swanlake or a nutcracker
A sleeping beauty or a poor slacker
Have you got oil for your glitches
Have you got thread for your stitches

Are you a suit of armour or silk seethrough
Do you think not even bullets can stop you
A snowball that starts avalanches
But have you got bleaching powder for your conscious




Det värsta jag fasade för verkar inte komma som jag trodde.
Det jag trodde skulle hjälpa försvann på vägen.
Jag vågar inte slappna av än, med att det är som det är nu.
Jag är rädd för nästa stund.
Hela tiden.



However you look at it you loose


Det är mycket problem nu och då blir minnena från innan starkare.
En negativ tanke leder till en annan. Blir härligt mycket att hantera då.



Det blir mycket musik,
mycket texter från andra,
är ens egna ord är slut.
Svarar er,
när orden är tillbaks.



Nothing in this fucking world can do you harm
But have you properly installed the fire alarm
Carefully read all prescriptions
Do you believe you're the chosen exception

Are you a flamethrower or a burned out light
A kit kat walk or a dogfight
Are you the water in a glass of Pernod
Or the blood in a heavy Bordeux

However you look at it you loose

Are you gonna tell me now?





/ Tiamat

3 Comments:

Blogger bless said...

Lilla Syster, du har kompassen i dig och du vet hur du ska ta dig ut. Du kan inte rå på omgivningen bara lära dig hantera den eller lämna den. Du kommer att klara det bra, redan att du väljer att "frysa" i stället för att rusa gör att du har bättre förutsättningar för kloka val, som gör ditt liv lättare. Var nu mycket rädd om dig och försiktig. Det är lätt att halka när isen både är hal och tunn, men ta det lugnt, tänk istället för att känna och du kommer vidare. Du har redan vunnit många segrar.

Kram

Stora Syster.

15 juli, 2006 07:59  
Blogger Carl-Anders said...

När jag var 17 så bodde jag fortfarande hemma med föräldrarna, kom inte iväg förrän jag var 21!

Texter från andra funkar ju de med så länge de får fram det man själv vill säga. Du grubblar mycket, jag är av samma natur men har på nåt sätt lyckats undvika de värsta grubblerierna på senare tid, kanske börjar bli avtrubbad?

Hello.
Is there anybody in there?
Just nod if you can hear me.
Is there anyone home?

Come on, now.
I hear youre feeling down.
Well I can ease your pain,
Get you on your feet again.

Relax.
I need some information first.
Just the basic facts:
Can you show me where it hurts?

There is no pain, you are receding.
A distant ships smoke on the horizon.
You are only coming through in waves.
Your lips move but I cant hear what youre sayin.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
Now I got that feeling once again.
I cant explain, you would not understand.
This is not how I am.
I have become comfortably numb.

Ok.
Just a little pinprick. [ping]
Therell be no more --aaaaaahhhhh!
But you may feel a little sick.

Can you stand up?
I do believe its working. good.
Thatll keep you going for the show.
Come on its time to go.

There is no pain, you are receding.
A distant ships smoke on the horizon.
You are only coming through in waves.
Your lips move but I cant hear what youre sayin.
When I was a child I caught a fleeting glimpse,
Out of the corner of my eye.
I turned to look but it was gone.
I cannot put my finger on it now.
The child is grown, the dream is gone.
I have become comfortably numb.


/Pink Floyd

15 juli, 2006 23:25  
Blogger N said...

Men kloka Syster det stämmer ju! Jag fryser, jag springer inte. Men det är lite kallt undertiden ;-)
Dags att tina mig!

Carl-Anders..avtrubbad, nej jag tro de tar paus, sen kommer de tillbaks och är lite snällare. De vet att de inte är välkommna annars. Jag tro de lär sig utan att avtrubbas. Jag hoppas i alla fall.

Starkt, det är rysa. Det är text och musik som behöver en vaken själ.

18 juli, 2006 05:34  

Skicka en kommentar

<< Home