07 augusti 2006

Synlig bakom masken

Fan, jag är känd. Eller i alla fall endel av min utstrålning. Vad jag än skriver, hur jag än skriver så vet ”de”. Vad jag än gör för att manipulera med mitt utseende eller leka med foton, hur många bilder jag än visar upp av mig så ser ”de där” rakt igenom mig.
Men jag har i alla fall kommit så långt att jag ser vilka som ser mig. Vilka som snappar upp mina sårbara signaler.
Men vad är det i mig som är de där sårbar signalerna? Jag måste veta vart jag felar, för jag vill verkligen sålla bort de som bara stjäl min energi då jag måste försvara, skydda och söka utvägar istället för att njuta och bara sänka garden lite granna. Fast jag sänkte aldrig garden, de ser ändå.

Hur? Hur gör ni, hur bär ni er åt för att finna öma punkter? Eller gör ni precis inget utan det är först när ni får en reaktion som ni vet att ni kommit rätt? Hur slutar jag reagera? Slutar reagera på Pucko_42s existens?

Och en svårare sak. Hur sänker jag garden så att hon eller han vågar sig fram till mig? Hur skalar jag av mig alla lager av skydd, lägger av mig alla masker utan att skrämma ungefär alla andra, de jag vill som skall våga närma sig mig?

Pic.

10 Comments:

Blogger mfp said...

Säg till om du kommer på hur man sänker garden..

07 augusti, 2006 12:53  
Anonymous Anonym said...

Det låter kanske fånigt men...prova läs "Lycka" av Dalai Lama. Inte för jag vet om den hjälper dig att sänka garden men den säger rätt mkt bra om varför och hur man ska göra för att "lita" på folk. (och jag är cyniker).
För övrigt tycker jag det är en fin bok...om...lycka. :)

07 augusti, 2006 21:33  
Blogger bless said...

För att sänka garden behöver man andas ut. Det gör man när man kan och törs känna ro.

Energitjuvarna får man lära sig hålla kort. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det. Men ungefär så här. Betrakta dem du kommer att möta innan mötet, ser du en energitjuv, undvik kontakt. Blir det ändå kontakt minimera kontaktytan, spar på orden, ingen ögonkontakt, gå vidare. Kan tyckas otrevligt, men det handlar om överlevnad. När du kan detta bra är det lättare att låta det goda ta plats, andas ut i ro och sänka garden. Träna på att inte möta det dåliga. Låt det åka förbi. Så har du kraft och plats till det härliga.

Kram

Stora Syster

08 augusti, 2006 07:46  
Blogger Carl-Anders said...

Om man kommer ihåg att påminna sig själv om att de där energitjuvarna är bittra, misslyckade & patetiska as så brukar det gå lättare att hålla distansen och inte ta åt sig.

De är inte värda din tid och energi! Stå på dig och ägna dig mer åt de som du vet vill dig väl!

09 augusti, 2006 00:29  
Blogger Det Mörka Hotet said...

Jag tror man sänker garden för dem man vill - även när man själv inte anar det.

Du kanske VILL sänka garden...hur blir man kär...varför faller man för någon - därför att garden är sänkt.

Tror jag. Helt ovetenskapligt - som kärlek ofta är.

Samuel

09 augusti, 2006 06:34  
Blogger N said...

Magnus jag börjar tro att man kanske måste ha hjälp av en annan som vill en väl och har lite tålamod med försvar och sköldar av olika slag.

Anna böcker är ju inte fånigt! Tror jag har den här hemma men att det aldrig blivit av att läsa den ”utan först skall jag bara..”.

Bless jag tror jag missar någon, eller så lurar jag mig själv så för att jag inte kan avvisa, som att en av de där energitjuvarna är nästa vän. Det var en fin sak, att se innan mötet. Mycket fin. Tack!

En liten söt annan sak, jag hörde från ännu yngre syster, det går bättre där med. små ringar sprider sig. Vackert!

Carl-Anders och just nu finns det två som liksom lyckas ställa sig i vägen, bara att gå runt dem tar energi. Jag antar att jag inte är så smidig på det än utan bara stöter i tjuvarna och halkar omkull på vägen. Tar dina ord med mig igen och igen! Tackar!

Samuel lite som jag tänkte kanske när jag svarade Magnus här uppe då kanske? Att det kanske behövs en till för att sänka den? Eller som du säger när man inte anar det, där man kanske helt enkelt inte har behövt garden. Aha upplevelsen plockas med. Tack!




Ni, alla rara, ni fyller på min energi, Tack!

10 augusti, 2006 04:22  
Blogger bless said...

Jag blir oerhört glad för den ännu yngre systerns skull. Alla små systrar önskar jag allt väl och att de ska få vetskap om att det går at leva livet väl, ändå.

Se energitjuvarna som du har med at göra nu som lämpliga träningsobjekt. Svara inte. Säg ett vänligt nej tack och ignorera dem. Alla slags förklaringar och svar ger dem energi. Du behöver inte förklara något för dem. Den energin du har ska du använda till ett gott liv. Energitjuvarna kommer inte att ändra sig innan deras möjliheter till tjuveri inte finns kvar. Så det bästa för dig och för dem, ge dem ingen energi.

Kram

10 augusti, 2006 08:40  
Blogger N said...

Tack vackra Bless för dina ord!

11 augusti, 2006 20:36  
Anonymous Anonym said...

Hi there, sorry don`t speak/understand swedisch, ... so please maybe just can help me little ; want to know what is "tänkande" philosoph, movie or what

thank you, write to email Krautwurm@web.de

Thomas from Berlin

11 januari, 2007 17:11  
Blogger N said...

tänkande =-thinking

04 februari, 2009 19:06  

Skicka en kommentar

<< Home