16 juni 2006

Vad tror ni?

Jag kollar in dejting sidor, jag blir snurrig, helt snurrig och kan inte tänka själv.
Dels finns det väldigt många att välja bland. Endel.
Men det är väl inte det största problemet, alla valmöjligheter. Och är spray två ställen meetic.spray.se
spraydate.se
Jag är trött, det kanske står om jag läser varför de har två?..


Jag vill ju se hur andra ser ut så därför kan jag nog inte annat än ha en bild på mig själv. Men vilken är frågan?
Hur resonerar ni när det gäller bilder - skall man ta den där galet snygga bilden på sig själv (där det måste vart något fel på kameran) och antagligen få en större chans att presentera sig närmare på, så många inte hinner döma en negativt bara baserat på hur man ser ut, innan de har fått lära känna en del av en personlighet?
Eller skall man ta den fulaste, vardagligaste bilden och på så vis filtrera bort ”jag bryr mig bara om utseendet människor, för det är viktigast”?

Och hur skall man tolka andras presentationer?
Vad betyder ”trygg i sig själv”? Motsatsen till mig, eller tänker de på trygg som i inte mörkrädd, monster under sängen trygg? Trygg i någon annan, går det?
Eller detta ”tycker inte om de som inte har inget eget intresse”? Men innan man träffats så kan man väl inte ha fullt av gemensamma intressen? Och har man det gemensamma intressen - allt från inredning, till maträtter, till politiskt parti, till bar, till dans, till tv-serier o.s.v. så är det inte eget då? "Köper" man intressen om man dejtar någon? Om man nu gör det är inte det ”att vidga sina vyer”?
”Inte tjock” vad betyder det, är det bmi eller du måste vara anorektiker, är mullig okey, stora bröst då? Någon som håller på att gå ned i vikt? Skall jag ens fundera?

Jag är ju livrädd bara av några få människors ord.
De som skriver att ”de själva minsann bla bla, så då skall den de träffar minsann också bla bla”. Så stelt, så de skrämmer mig. Trygg, färdig, hel, stabil, vältränad, söt, kvinnlig, fräsch, egen, modig, tar för sig, impulsiv, inte bangar ur.
Eller som hygien, det har väl alla, vilka vill de filtrera bort? Hemlösa utan datorer eller de som inte duschar varje dag eller de som kan använda sin polares tandborste?

Varför blir jag ledsen innan jag ens är inloggad, varför ger jag upp innan jag försöker fast jag vill? Varför ser jag bara de med märkliga, ibland hårda orden? Orden som säger att du får inte ens chans för just den egenskapen/utseendet. Jag känner det där ”en del är inte ens värda att tala med”, och de människorna skrämmer mig, de ger mig känslan att de inte är värda att tala med.

Är jag för svår, svår i år?

8 Comments:

Blogger bless said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

16 juni, 2006 06:58  
Anonymous Anonym said...

Dejta mig, dejta mig! Det är inne med bloggdejting nu :)

Hmmm, bilder... jag tror att det är bra att ha en neutral bild. Har du en supersnygg bild får du precis alla efter dig. Har du en neutral får du de som är intresserade av dina intressen också.. och inte bara din bild.

Så det beror på hur mycket tid du vill lägga ner på att filtrera andras intressen. Men en bild kan ju vara jättesnygg, utan att vara en sån där "sminkad för fest med urringning" bild.

Det viktiga är ju att du hittar killar som du vill dejta. (och att de vill dejta dig)

Mvh Sokrates

16 juni, 2006 11:25  
Blogger bless said...

Syster yster, klart att du sa ha den snyggaste bilden. Det är inte kameran det var något fel på. När du är snygg på bilden, är du så snygg och det är din själv uppfattning som behöver renoveras.

Du är inte alls för svår i år, eller något år. Du är en pärla med ett knaggligt liv. Men det är de pärlorna som är värdefullast, de oregelbundna.

Snygga vidare!

Stora Syster

16 juni, 2006 14:22  
Blogger N said...

sokrates vilken festival blir det? *skratt*

(skrev lite hos dig men det försvann nog : ( )

bless men pärlor är svåra att finna för de som letar efter paket med rosetter. Behöver man hjälpa till då?


om bilder, en bild kan ju visa eller inte visa om man har svans. Jag är rädd att ge människor attacker så de blir ännu snävare i sin människosyn. och sitter och skriver, "jag hatar människor är luras och lägger upp bilder på sig själva som inte stämmer".
Hur nu en bild kan visa rätt eller fel…egentligen...
Fan jag är för, för mycket…elak mot mig själv.


Kramar

17 juni, 2006 00:55  
Blogger MiA said...

Var inte rädd för att filtreras bort! Tänk på att *du* får chansen att välja och vraka bland alla dem som nätdejtar. Du kan välja bort allt "inte ditten och datten" och alla andra kravspecifikationer som visar att det är bara utsidan som räknas. Det är ofta tecken på människor som inte är fina/mogna inuti - och sådana männsikor kommer bara att ta din energi, inte ge dig något!

Du har faktiskt makten när det kommer till nätdejtande. Det är inte som krogen etc där man blir både gråt- och spyfärdig ibland. Du kan dela in folk i coola sötnosar som är intressanta/intresserade och idioter som inte fattar vad de missar. Gissa vilken grupp som betyder något?

Jag har en god vän som hittade Mr. Right via spraydate.se. Annars skulle jag rekommendera QX:s qruiser. (Nu var jag medlem innan de gjorde om layouten, så vet inte exakt hur bra sidan är längre.) Men mitt tips är att fylla sidan med inte bara utsida utan insida också.

Ditt inlägg här ovanför får mig att tänka på vad jag själv gick omkring och funderade på en lång tid "Alla vill ha kattungar, ingen vill ha igelkottar." Det var fel. Många vill ha kattungar men de bästa vill ha igelkottar.

17 juni, 2006 02:25  
Blogger Det Mörka Hotet said...

Visa ditt bästa jag!

Varför inte vara stolt över de bilder som du själv gillar och ta med dem? Det är precis med bilder som med humör: vi inleder (förhoppningsvis!) inte en ny bekantskap med att visa den dåliga?

You go, girl!

Samuel

17 juni, 2006 09:51  
Blogger mfp said...

om man är skeptisk till nätdejting, får man vara med här då?

(jag träffade mamman till min dotter på nätet.. kanske inte rätt person att vara skeptisk? :) )

17 juni, 2006 17:35  
Blogger N said...

Hej Mia!
Ja just ja, man kan ju vända på det hela och ställa kraven själv (t.o.m. tänka på att man själv också har dem) *doh* :-p
Det är något jag inte finner ord för, något som gör mig feg. Jag kommer säkert skriva nått om det sedan när orden finner mig igen.

Hej Samuel!
*le* Nja man brukar nog inte börja med att visa sitt sämsta jag, men sen snurrade jag in på märkliga tankar, så där som ibland är det just i sitt dåliga jag man träffats (dålig som på akuten eller dålig som i pinsam sak på bussen) och skalet har vart av med en gång...å andra sidan kanske det inte har lyckats efter som det inte håller ännu ;-)

Hej Magnus! Det låter rimmligt - att få vara med, men vad händer här då, i med?
Men se där :-) en dotter!
Lustigt, eller inte, att vara skeptisk till det som en gång har fungerat. Fast det kan man ju skylla på alla gånger det inte har det.

17 juni, 2006 20:26  

Skicka en kommentar

<< Home