06 september 2006

Vi är Nu

Fluffiga rosa moln och sockersöta stunder
med Honom och mig
tillsammans

”En känslig - empatisk - själ finner sin väg utan att veta allt.” Det var Samuel som skrev de sanna orden om att finna vägen utan att veta allt. Det är en empatisk och lyhörd Han jag har mött. Och jag fann ”två i en” – trygghet och spänning. Mjukt och hårt. Sexigt och sött. Jag fann allt, jag fann rätt. Så väldigt rätt - nu. Jag vill stanna här. Jag vill vara här och jag vill det för alltid.

Fluffiga moln kan lätt plattas till.
Sockersöta stunder kan bli övermäktiga.
Han och jag kanske inte är för alltid.
Men vi är nu.


Sex.
Sex är svårt i tanken och kanske lite då och då. Det är något jag behöver finna eller göra eller tänka eller kanske inte alls?
Bellman skrev nog en så träffande mening - ”Jag tror inte att du är vilse. Jag tror att du utforskar ny terräng.”

Jag känner att jag inte riktigt följer med eller förstår.
För nog räcker, väcker hans händer så mycket. men det räcker ju fan att jag ser honom. Se!?! Va, är jag fortfarande jag?
Få känna honom nära men mest nästan bara titta för att känna alla upphetsning jag inte tillåtit mig att känna innan nyss.
Men sex, sex är lite svårt för då blir jag lite små rädd. Lite.
Lite som att jag inte helt vågar vara mig och det jag upplever då tillsammans med honom. Lite tror jag att han finns där tillsammans med mig.
Tillsammans

3 Comments:

Blogger bless said...

Syster Nora, som för inte alls länge sedan var asexuell och undrade om hon ens skulle känna den minsta lilla pirrning av lust i hela livet. Och nu, med liv och lust är du ett vi med någon på fluffiga moln. Du har stormat och avancerat fram storstilat och om du bara är lite smårädd och sex är lite svårt, så är du framme ändå. På ett sätt är sex som att cykla, man måste träna, bli van, erfaren, hålla sin cykel i trim (tråkigt med kedjor som går av i uppförsbacke när man står och trampar) och så säker i sitt cyklande att man slutar tänka på att man cyklar och istället njuter av vinden i håret och alla dofter och ljud. Självklart kan man ha det roligt medans man lär sig cykla, men om man hamnar i diket en och annan gång så är det bara till och borsta av gruset och upp på cykeln igen. Och faktiskt tror jag att du har någon som hjälper dig hålla balansen där i cyklandet på rosa moln.

Kram

Stora Syster

06 september, 2006 18:58  
Blogger N said...

*ler* mm jag tror det med, att jag funnit någon som hjälper till med balansen. har ¨"så klart" redan hunnit falla av och blivit fångad.

Kramar från lilla Rosa syster :-)

07 september, 2006 00:23  
Blogger Det Mörka Hotet said...

Du har förmågan till att både känna och ge dig hän - det är viktigare än några kloka råd!

Se'n behöver du inte pusha fram just dessa känslor, då du innerst inne vet att de finns där, utan släppa fram dem när det känns rätt. För dig!

Samuel

PS Tack för dina snällord! DS

16 september, 2006 08:29  

Skicka en kommentar

<< Home