29 augusti 2006

.•°*°• Förälskad •°*°•.

Vad för ord jag än finner så kan de inte beskriva vad jag känner på andra sätt än med vanliga gamla klyshor som att jag trodde aldrig ”det här” var så här förunderligt skimrande smärtsamt vackert och att samma glödande känsla böljar över mig, genom mig, under mig igen och igen men att jag ändå sedan länge är upplöst i ett befinnande där kärleksruset regerar även om det var i förra veckan kom att infinna sig.

Förälskelsen
Jag har inte vart här innan. Jag har trott jag varit försökt att övertyga mig om att jag så varit. Jag kanske bara tror nu med men det räcker, det räcker fram för mig.
För jag har inte behövt övertyga mig, övertala mig, förhandlat bort en vacker personlighet mot en bättre personlig egenskap eller en åtråvärd kropp mot ett falskare inre. Varken trygghet eller spänning har kompromissats bort, inget saknas. Vilken sagovärld har jag hamnat i och hur kom jag dit? Vad hände!? Jag formulerade vad jag sökte och så fanns Han där. Han finns här.
Jag undrar bara – sover jag? Hur kommer det att kännas att vakna? Kommer verkligheten att vara en mardröm?

Det börjar närma sig en stark intimitet, djup förtrolighet och en relation som vill existera i framtiden och växa sig starkare.
Jag anar att tiden är här som jag behöver berätta om saker jag inte riktigt vet vad det är. I alla fall inte vad som är betydelsefullt för Honom att veta eller vad han inte redan förstår. Jag vet bara att jag behöver berätta, behöver säga saker som för oss närmare varann eller längre ifrån.
Nu vet jag vet bara inte hur jag berättar om mig och det sanna så pass lite att det inte blir tyngd över Honom men ändå så pass mycket att där finns en större förståelse för det sexuella men även för andra dystra saker komna ur det svarta. Men jag vet inte om det endast är förståelse jag behöver berätta för utan också för att ge en valfrihet om framtiden till Honom - ett ”vi” eller inte.

Behöver han veta?
Behöver han veta mina svårigheter om han inte frågar?
Är jag feg och lägger mörker över allt innan nyss? Finns det ett sätt som är bättre än ett annat? Finns han kvar när alla mina problem syns då skimret av min förälskelse inte längre döljer mitt svärtade jag?

Ibland känns det som att han vet allt jag skrivit här.
Det är som han redan känner mig.
Verkligen känner, nästan mer än jag själv.
Känner.

Förälskad – Ja!
Så mäktiga känslor som jag aldrig haft möte med innan växer och frodas i hjärtat, i själen, i kroppen som i varenda del av mig.

Lycklig – Ja!
Ville jag inte känna mer för honom, önska mer av honom önska honom så innerligt mycket så mest hela tiden så är denna lycka tillräcklig. Just önskar för alltid och alltid. Det försvårar njutandet av stunden men kan inte förstöra. Lycklig!

Sexuell – Ja!
Men så skört och försiktigt så lätt att tappa och jag tappar men fångar igen eller är det han? Det är tillräckligt att bara tänka på hans smekningar även om det finns mer än så. Asexuell är en etikett jag kan sluta grubbla över, asexuell är inte jag.

Orolig – Ja!
Rädd till döds men så mer levande än någonsin.

9 Comments:

Blogger nina said...

han behöver veta om ett slag. och stannar han inte kvar var han faktiskt inte värd det. det är sådana risker man måste ta. lycka till och jag är leende nu för din skull.

29 augusti, 2006 11:27  
Blogger bless said...

Åh, syster yster. Jag är så glad för din skull:) blir till och med lite tårögd. Det härligaste är här.
Precis som med allt annat går det att se möjligheter med alla varianter. Det kan vara skönt att vänta med att berätta för att slippa ha den påsen öppen. Det kan också vara skönt att berätta för att troll spricker i solen. De flesta som jag har haft en kärleksrelation med har jag berättat för med tiden, men inte alla. Det man får vara lite vaksam över enligt min erfarenhet är att vara tydlig med att sex, smekningar, erotik är något som man fortfarnde vill ha av den man är förälskad i, även om någon har missbrukat ens kropp en gång i tiden. I min fd make var i början så orolig för att jag skulle tro att han var en våldtäktsman så det blev nästan ingen erotisk action alls, men kommunikation. Att berätta att man vill sin vän, löser det problemet.

Det är underbart syster Nora och jag är mycket glad för din skull:)

kram

Stora Syster

29 augusti, 2006 17:24  
Blogger bless said...

Tror att jag skrev lite snabbt och i ett rört tillstånd men jag hoppas att du förstår vad jag menar:)

29 augusti, 2006 17:26  
Anonymous Anonym said...

Blev faktiskt också tårögd... det låter så fint, så rent, så...bra, så underbart.
Det låter som att det finns hopp. Om inte för mig så för andra :) och det värmer minst lika bra.

29 augusti, 2006 20:38  
Anonymous Anonym said...

Vad kul :)

Ta det lite lugnt och låt en sak smälta i taget. Lär man känna varandra för snabbt är det lätt hänt elden slocknar. Berätta alltså en sak i taget. Och han behöver bara veta om det påverkar honom.

Allt är föränderligt. Bättre att våga, än att oroa sig över en eventuell förändring. Oro är naturligt, ta den på allvar, men strunta i den.

Ett steg i taget. Nu är du förälskad! :) Härligt

29 augusti, 2006 23:20  
Blogger Det Mörka Hotet said...

Vem har sagt att kärlek är logiskt och självklart?

Nej, du gör bäst i att ta ett steg i taget och det finns inga skäl att berätta allting. En känslig - empatisk - själ finner sin väg utan att veta allt.

Samuel

29 augusti, 2006 23:46  
Blogger RedAngel said...

Hej igen gums! Så kul att läsa om din lövely love, ah det glädjer mig verkligen!!!
Men säger som några ovan, ha inte för bråttom...låt det komma med tiden, precis på samma sätt som du hitta din väg tillbaka!

Och hypotetiskt..om han ej klarar av valda delar info & drar sig undan nu...orkar DU med det, det blir en annan smäll?!

Hmm...och blöder din själ om du inte får berätta allt om dig själv? Inte då...lite "mystik" behövs alltid, så njut nu så kommer allt fram när tiden är mogen!
Hehe..ha det bäst!!!

30 augusti, 2006 01:27  
Blogger N said...

Bellman
Jo så är det, i alla fall för min del, jag talar om sådant jag inte talat med många andra om, jag känner att det samma kommer tillbaka från honom. Vi har tagit det i små portioner men ändå är det så mycket, så att jag vet rädslor så även han. Jag bara kan ana hur mycket mer det är, i alla fall med tanke på mig själv. vad tänkte du på med Vet han att det är så du känner??
Jag funderar också på vad är det du tänker på?

Nina
Känsla som är nu är värt alla risker hoppas behålla den också och förbli leendes.
För tack :-) ett leende där hos dig gör mig mer leende.

Syster Bless
Du gör mig så rörd nu igen. Det känns så det känns som det är nu jag kan få trollen att spricka för att det strålar så mycket. Men jag har ingen aning om hur mobiliserade och grymma mina troll faktiskt är eller inte alls? Han blir den första att testa troll och solsken med, testa om de förgör eller förgörs.
Jag är rädd just för det att han skall bli rädd, rädd och prestationsångest, rädd eller äcklad, rädd och inte vilja vara sexuell med mig. Mest kanske jag är rädd att jag önskar en sak, behöver en sak/sätt och att jag inte vågar berätta, vågar ”kräva” att det är så det är. Att jag istället faller i min gamla fälla att vara sexgudinnan. Jag är rädd att sex skall bli ett spel där jag fångar honom utan att njuta själv mer av att få honom nära, men jag tror inte den ”fångsten” skulle göra mig lycklig i längden. Så är det det jag behöver berätta för honom? Hur gör jag?

Åhh jag är med så glad så otroligt glad Syster!

Anna
Åhh snart snyftar jag själv igen. Jag blir så berörd av er som finns här och lyssnar och följer.
Det fanns ju hopp jag inte såg för mig, då säger hela jag att det finns för alla hur klyschigt det än blir. Så det finns hopp för dig, det gör det när tiden är rätt! Tror så och jag tror så verkligen nu!

Sokrates
Ohjoj, jag är rädd att allt han får göra är att smälta saker, om jag ta en sak i taget. Men samtidigt om det ”bara” är en sak i taget så kanske det är mer lättsmält om än utspritt över en lång tid än om jag tar det allt och så mycket mer hårdsmält men över kanske betydligt fortare. Vilket är egentligen det enklaste att smälta, en lång seg process eller en kort hård med båda av samma innehåll?

Men det där är nog sant, att elden slocknar om allt kommer, allt svårt. Så allt kommer det ändå inte blir. Fast så mycket ”allt” är just sex här så det påverkar ju honom, i alla fall mig, väldigt nu.

Mm det härliga är så härligt att oron hamnar i en vrå trots allt. Härligt är ordet!! :-)

Samuel
Dina ord här får mig alltid att stanna upp, förvånas, förundras över mina egna frågor på ett så konstruktivt sätt. Du påminner mig alltid om att det finns mer än en väg och att det på något viss gör att vad det än blir så känns det så okey, lite som att det nästan bara kommer att bli bra av att inte se så snävt som man gör när man ser själv.
Det var riktigt vackra ord i dag om ”finner sin väg”. Tack!

Redangel
*ler* Jag tror jag har funnit mina svar nu. att det är ett steg i taget här med.
Det hypotetiska…det skulle nog bli en rejäl smäll. Men en rejäl ”vanlig” smäll om det är en ”vanlig/normal” reaktion, som jag tror det skulle vara skulle jag nog klara lika dåligt som alla andra. Men skulle det vara något mer, en hemsk eller ond människa i honom då skulle jag nog bli nockad rätt länge.
Samtidigt så har det med honom kommit så mycket hopp, hopp om att han finns. att jag kan känna för någon på alla sätt. Att det finns de människorna för mig med som är både attraktiva på in och utsida – de jag tänder på och vill tala med...
Kanske blöder inte själen. Kanske inte om han ändå uppfattar eller förstår det sexuella och endel annat beroende av vad som hänt (problem) och kan älska mig, älska med mig ändå utan att veta varför jag är jag som jag.
Men mystiken, den är bäst jag bevarar, behåller. Vill hålla hårt i den.
Tack!

30 augusti, 2006 04:40  
Blogger N said...

Tack bellman, perspektiv behövs. Mycket!

02 september, 2006 04:42  

Skicka en kommentar

<< Home