30 augusti 2006

trassel

...med blogger alltså ;-)
verkar inte kunna komentera förra inlägget..klart.

Här är det
En undran till er som läser,tror ni han vet ändå utan att veta? Frågar mig när stunden är rätt?
Igen - tack för era visa ord! Jag tar med mig dem! TACK!
/ Nora


[Klart]

Det finns fler frågor som dök upp av era inlägg.
Ni får gärna svara här eller där.

Jag kom även på det viktigaste med att vilja berätta, berätta om mig om "det där då" men ändå inte helt.
Jag vill inte att detta som jag skrev som svar till Bless sker:
"Att jag istället faller i min gamla fälla att vara sexgudinnan. Jag är rädd att sex skall bli ett spel där jag fångar honom utan att njuta själv mer av att få honom nära, men jag tror inte den ”fångsten” skulle göra mig lycklig i längden. Så är det det jag behöver berätta för honom? Hur gör jag?"

3 Comments:

Blogger bless said...

Syster Nora, jag är så otroligt glad för din skull.

Hur du ska kunna berätta och hur du ska klarar av att inte falla i sexdrottningfällan är två olika problem. Men som har samma lösning som jag ser det, var öppen och följ din känsla, som förälskelsen. Om du berättar för att han ska förstå, om det sexuella och erotiska är för att njuta varandra kommer du/ni rätt. Det är bara du, Nora, som säkert vet när det är så för dig. Det är du som har makten över sexdrottningen, använd den makten och låt inte sexdrottningen rusa iväg med dig. Nu som alltid, ta ett steg i taget, se dig omkring, tänk, känn, ta ut riktning och gå. Lev och njut:)

kram Och allt det goda till dig:)

Stora Syster

30 augusti, 2006 07:16  
Blogger Det Mörka Hotet said...

Sex - RIKTIG sex - bygger på samspel.

Därför kan man aldrig jämföra sex med olika personer eller olika situationer. Ibland är man glad, trött eller arg - vilket alla i sig kan påverka ens vilja eller förmåga till sex.

Tror du gör klokt i att se på din nya partner som en ny erfarenhet - även till sex. Då det är ett nytt samspel.

Samuel

31 augusti, 2006 12:28  
Blogger N said...

Bellman
Illa värre för att se hjälper mig inet riktigt när jag är blind av så mycket "jag vill ha" och då är gamla fotspår trygga spår.
Jag vet hur långa steg det är, jag vet vart det svänger...jag känner till.
Det är där eller någonstanns jag är vilse. För jag är allt lite vilse.

Bless
Som jag skrev här ovan, jag är lite vilse nu. Jag har hamnat i något mellanting, där jag svänger mellan vad jag önskar sexuellt och att jag önskar "fånga" honom. :-(
Kramar Syster

Samuel
Mm, nytt känns det sannerligen så se det nytt får det bli...när jag funderat ut vad det är.

02 september, 2006 04:40  

Skicka en kommentar

<< Home