02 april 2006

Svag

När sov jag, när åt jag?
det är fem veckor sedan
det är fler veckor sedan det startade
det pågår, rasar och det är
Vart är jag, när såg jag mig själv senast?
det finns en svag bild kvar på spegeln
det var en oskarp bild som skrapats bort
det var över innan det börjat
Jag finns i något jag inte har levt i
en fas, en period, en något
en något av nått som jag inte har upplevt
en framtid med en känsla
en känsla, en förnimmelse
bräckligt, nytt och osäkert
vågar jag stanna, kan jag
kan jag leva utan syre?





5 Comments:

Blogger bless said...

Lilla syster, världen är inte kärlekslös. Du ska lära dig hitta kärleken. Gå dit solen lyser och sluta irra i skuggan. Kom ihåg att är det skugga är det sol på andra sidan. Lär dig vägen till ljuset. Så att du kan njuta där det är lä och sol. För din skull mest, för min skull en smula och för alla andra som har börjat sin långa resa så att de ser att det går. Var nu modig, försiktig, klok och rädd om dig.

Kram Stora Syster

02 april, 2006 19:53  
Blogger Ängeln said...

Släng ut honom! hitta en säker plats där du är trygg.. du måste känna dig trygg. Få rutiner. Njuta av livet..

Det är först då du kan se ljuset.. och det finns jag lovar. Men det är nån som har fel energi och tar det från dig.

03 april, 2006 14:33  
Blogger N said...

Orden försvinner, vad är det med datorn, vad är det med uppkopplingen, vad är det med blogger? hell.

Jag svarade er och nu orkar jag inte skriva det igen.

Ängel, jag kan inte slänga ut honom, han har jobbet, pengarna, kontraktet, makten - jag tror han är man : [

*kramar*

06 april, 2006 20:14  
Blogger N said...

Orden försvinner, vad är det med datorn, vad är det med uppkopplingen, vad är det med blogger? hell.

Jag svarade er och nu orkar jag inte skriva det igen.

Ängel, jag kan inte slänga ut honom, han har jobbet, pengarna, kontraktet, makten - jag tror han är man : [

*kramar*

06 april, 2006 20:15  
Blogger N said...

Minimum
jag har fått det klokaste svaret men kanske också det sorgligaste svaret hur man vänjer sig. man vänjer sig med att stänga av, man vänjer sig med att skapa skygglappar, man måste vänja sig med att vaar lite blind och naiv för att överleva. Annars kan man inte existera, det är omöjligt. Förutom för en psykopat då, lägger jag till...
Jag behöver nog också sova...

09 juli, 2006 09:27  

Skicka en kommentar

<< Home