10 mars 2006

Love’s like suicide

Bless skriver och det är så vackert så jag måste klistra in det här. Jag blev så berörd.

"Hjärtat, det kommer, det kommer. Jag kan inte svara på hur eller när, men bara det faktum att du har börjat fundera kring den sexualitet är faktiskt ett stort steg. Och som jag förstår det har du gjort dig slut med den porrkonsumerande pojkvännen, ytterligare ett steg. Det är också bra. Var nu rädd om dig. Försök att förstå att du är värd kärlek, ömsinthet och sensualism i stora mängder, och det behöver alla innan sex, som är intimt och innuti. Kom ihåg att välja en vän och lekkamrat för kärlek som förstår att leka ömsint, varmt och sensibelt. Låt ingen som inte vill uppleva dig med full sensibilitet komma nära dig. Du är värd det vackraste och varmaste och det kommer."

"Hej igen, jag såg att du undrade om de sensuella männen finns. Hur många som helst, är mitt svar. Men det är svårt om man som du och jag har ett tungt negativt sexuellt bagage att släpa på, att ens se dem. När man ser på världen med sorg och svärta är det bara sorg och svärta man ser, och på så vis missat man det goda. Det som är glädjande är att i samma stund som det minsta lilla hopp börjar gro, ser man också världen annorlunda och lite ljusare, och vårdar man detta hopp och ljus kan ens blick på världen bli ljusare. Som en sommarnatt vid polcirkeln, när du har lyckliga stunder. Och även om det känns som en vinterdag vid polcirkeln nu, lev vidare allting ändrar sig alltid. Lycka till kära, kära vän. Lösningen finns."




Bilden är tagen här.


Och jag blir alldeles tårfylld och ledsen. Jag har en stund nu då jag tror att det inte finns någon för mig. Inte någon kärlek för mig. Det är svärta, nattsvart och ångest i en evig blandning.
Pojkvännen är inte pojkvän och det finns ett men. Men vi bor ihop och han vill men inte jag för han har sårat mig för mycket. Livet har sårat mig för mycket.

9 Comments:

Blogger bless said...

Oj vännen, jag blir oerhört glad över att jag har nått dig med orden. De är sanna. Låt det ta tid.
när jag läste vad jag skrivit, så tänkte jag att jag tar nog en bit av det och lägger på min blogg, även om det är ord till dig, menade till dig. Men jag tänker att de kanske kan muntra upp någon mer. Jag hoppas att du inte tar illa upp.

Gå vidare i den takt du vill nu och välj det vackra i livet. Det kommer att gå bra, vara härligt och ljuvligt och värt allt besvär.

10 mars, 2006 23:02  
Blogger bless said...

Det var en sak till, väldigt viktig, ibland blir det inte bra, eller man gör saker som inte är bra. Man har betett sig så att man mår sämre. Det är dumt, men inte slutet. Man kan alltid gå vidare.

11 mars, 2006 00:52  
Anonymous Anonym said...

Du måste finnas för dig själv nu. Lägg bort alla tankar på att träffa någon. När du finns för dig själv på alla plan kommer du att känna så tydligt vad du vill ha och vad du absolut inte vill ha av någon annan. Då faller det sig. Kasta ut "X:et" - du är ingen socialinrättning. Och visst finns det fina killar... man glömmer lätt att det dessutom finns många kränkta, illa medfarna killar också... som hungrar efter närhet.

11 mars, 2006 18:51  
Blogger Ängeln said...

Det svåraste med sex och kärlek är förtroende och tillit. Har det blivit förstört eller aldrig funnits tar det lång tid att finna. För visst kan sex vara fysiskt men åtrån sitter oftast i hjärnan och känslor.

Det svåra är att hitta nån som man kan och vågar börja lita på. Men allt kommer inte på en gång.. utan millimeter för millimeter. Sen finns det ju inte säkerhetsbälte utan när man ger sig i i det så finns det alltid en risk. En risk att bli sårad, utnyttjad och skadad... som i alla relationer till andra människor.

Ljuset kommer. Ta hand om dig. Ta fram det ljusa. Bry dig inte om porr.. bry dig om dig själv. Ta varma bad.. massage.. landa i din kropp.. älska dig själv.. du måste älska dig själv för att kunna älska andra.. och då kan du älska..

12 mars, 2006 10:59  
Anonymous Anonym said...

Jag blir så imponerad av din ärlighet och vill uppmuntra dig till din fortsatta sökning! Jag inser att jag kan skatta mig lycklig som aldrig varit med om ngt liknande utan har tillgång till alla härliga sexuella känslor och jag önskar dig all lycka! Kramar!

12 mars, 2006 17:22  
Blogger N said...

Bless, tack igen! Det är dina ord och jag hoppas du sprider dem till många! Mår bara bra i fall någon i världen blir något bättre. Små ringar kanske kan bli större...

17 mars, 2006 03:39  
Blogger N said...

Vonsan hade jag haft en så där dubbelt så mycket i inkomst hade jag kastat ut honom och hävdat att han inte alls står med på kontraktet :-o
Hej på dig förresten!

17 mars, 2006 03:45  
Blogger N said...

Hej Ängeln! Tack för dina uppmuntrande rara ord.
Jag vet att det är bra, en fin sak att kunna känna tillit och våga ge sig in i kärleken med vetenskapen om att kunna bli rejält sårad. Men bara ibland finns det stunder då jag önskade att jag var en heltidsbitter människa som inte tar några risker/ utsätta sig för att bli sårad.
Nu skall jag landa!

17 mars, 2006 03:51  
Blogger N said...

Anonym och holy g-spot
Era ord värmer och gör det enklare för mig att skriva. Ärligheten är ingen rolig sak..
Så jätte tack skall ni ha som finns och inte dömmer!

Nu blev jag så glad av alla inlägg så jag vill kunna skiva så mycket bra tillbaks. Hoppas den tanken från mig skänker er något fint rakt i hjärtat, för det vill jag.

17 mars, 2006 04:00  

Skicka en kommentar

<< Home