10 mars 2006

Varför vill jag bli kåt?

Jag funderar lite på att bara andra bloggare skall kunna kommentera vad jag skriver. Men jag gissar att det kommer bli väldigt lite kommenterat då. För jag skriver här trots allt på något sätt för att få kommentarer. Men ibland är det sårande eller mer eller mindre jobbigt att höra vad andra tänker, tycker. Det här är trots allt det känsligaste ämnet jag kan lämna ut om mig själv. Att jag har blivit våldtagen. Att jag har blivit utsatt för sexuella övergrepp och andra diverse kränkningar. Att jag har blivit förföljd och trakasserad. Detta är saker några har gjort mot mig. Med det berövade de mig min sexuella lust. I flera år har jag inte tyckt att det var något problem. Jag ville inte ha sex. Jag ville inte onanera. Jag ville inte få orgasm. Jag ville inte ha närhet. Jag ville inte ens ha någon kram.
Men nu vill jag detta jag nyss skrev. Jag vill känna kärlek, kroppslig kärlek. Jag vill kunna njuta och kanske bli upphetsad av bara en kyss. Jag vill känna mig som en kvinna, jag vill känna mig levande. Jag vill veta hur det är att njuta av sex.


Så du anonyma som skrev detta "Är det ett problem för dig? VILL du bli kåt? Varför inte låta det komma av sig självt istället för att söka, tror den stressen håller det du söker borta. Jag har inte ditt problem men sex ska inte vara allt i ens liv. Inte hälsosamt. Tycker JAG! =)" till dig vill jag säga att ja, det är ett stort problem för mig att jag upplever avsaknaden av lust som ett problem. Och eftersom jag upplever det så, så kan jag också göra något åt det. Därför vill jag kunna blir kåt. I X-antal år har jag inte brytt mig. I X-antal år har jag inte stressat. Därför tänker jag aktivt ta tag i detta som jag finner vara ett problem för mig. Dels vill jag ha barn. Dels vill jag kunna bli kåt och sexuellt stimulerad som "alla andra". Dels vill jag inte att de som förstörde så mycket för mig skall få ha ett sådant grepp om mig längre. Dels är jag bara en människa som vill utveckla mig och strävar efter förbättring där det går och bör finnas.


En dag vill jag kunna bli gravid och få ett barn. Aldra helst för att jag älskar en annan människa och vi har sex. En dag vill jag också kunna känna den närhet som fysisk närhet ger till en annan människa. Så jag känner att det är viktigt att känna mig sexuell.

Bilden fann jag här.

4 Comments:

Blogger bless said...

Hjärtat, det kommer, det kommer. Jag kan inte svara på hur eller när, men bara det faktum att du har börjat fundera kring den sexualitet är faktiskt ett stort steg. Och som jag förstår det har du gjort dig slut med den porrkonsumerande pojkvännen, ytterligare ett steg. Det är också bra. Var nu rädd om dig. Försök att förstå att du är värd kärlek, ömsinthet och sensualism i stora mängder, och det behöver alla innan sex, som är intimt och innuti. Kom ihåg att välja en vän och lekkamrat för kärlek som förstår att leka ömsint, varmt och sensibelt. Låt ingen som inte vill uppleva dig med full sensibilitet komma nära dig. Du är värd det vackraste och varmaste och det kommer.

10 mars, 2006 08:00  
Blogger bless said...

Hej igen, jag såg att du undrade om de sensuella männen finns. Hur många som helst, är mitt svar. Men det är svårt om man som du och jag har ett tungt negativt sexuellt bagage att släpa på, att ens se dem. När man ser på världen med sorg och svärta är det bara sorg och svärta man ser, och på så vis missat man det goda. Det som är glädjande är att i samma stund som det minsta lilla hopp börjar gro, ser man också världen annorlunda och lite ljusare, och vårdar man detta hopp och ljus kan ens blick på världen bli ljusare. Som en sommarnatt vid polcirkeln, när du har lyckliga stunder. Och även om det känns som en vinterdag vid polcirkeln nu, lev vidare allting ändrar sig alltid. Lycka till kära, kära vän. Lösningen finns.

10 mars, 2006 08:11  
Anonymous Anonym said...

- Men. Och jag blir tyst en lång stund. Skrämmer jag dig?

Jag står en bit bort och tittar ner på CD-skivan som vilar i mina händer: Natalie Coles Unforgettable. Jag ville be om en dans, men så blir det inte nu. Jag har skrämt dig och det vill jag inte och nu håller jag avstånd.

Du undrar vem jag är. Jag förstår det. Jag undrar ju vem du är.

- Vill du att jag lämnar dig ifred?

10 mars, 2006 09:03  
Blogger N said...

Bellman, ja du skrämmer mig. Du skrämmer mig för att jag inte riktigt vet vad du vill, varför du läser och skriver här.
Har du en blogg?

18 mars, 2006 03:16  

Skicka en kommentar

<< Home