17 februari 2006

Era tankar, mina tankar

Jag har förlorat mig så i vad som hänt mig att jag inte har mer än små, ytterst små, aningar om vad som tänder mig. Men de där små tankarna som tänder mig, de är så små, så korta och så flyktiga att jag inte hinner tyda vad det handlar om. Än mindre finns det något att greppa, att fantisera vidare om. Min fantasi finns där inte naturligt och spontant i mer än någon kort sekund (kanske inte bokstavligen talat) men fantasierna finns där inte tillräckligt länge för att hinna ge mig lust.
Lust att agera på lusten.
Är lust inget spontant? Något kommet från en själv? Har jag förstått det fel? Hur hittar jag rätt? behöver du annat än din egen hjärna för att tända?
Jag fick ett tips om att läsa erotiska berättelser. Men vart finner jag erotiska berättelser som är erotiska, inte porr? Finns de böcker (tipsa mig i sådana fall) eller skall jag försöka behöva bli lustfylld framför datorn?
Jag har tänkt att köpa Endast för kvinnor - En banbrytande handbok som hjälper dig att lära dig njuta av ditt sexliv och nå tillfredsställelse, om jag orkar slåss på bokrean. Kanske den kan hjälpa? Kanske kan jag läsa mig till lust?

Anonym skrev "Du kan ju inte få kärlek av den du lever med!!"
Först ville jag försvara. Försvara och säga att - Jo jag får visst kärlek.
Men nej, jag får eller fick ingen respekt och respekt måste ingå i kärlek. Han var oärlig och lögner är inte kärlek. Vad är det han ger mig? Vad är det han tar från mig?

Nettan skrev av erfarenhet "Kämpa på!!!"
Men hur, hur började du Nettan? Och din sambo, vad gör han när du inte vill/kan? Hur? Jag undrar så mycket hur?

En annan Anonym skrev "Fundera över vad som gör dig upphetsad, och försök att inte känna skam över det du känner. Börja smått och vänj dig vid att tänka på de sakerna. Tillåt dig sedan att bli upphetsad, men vänta med att "göra något åt saken" tills du känner dig mogen. Om du inte vet vad som gör dig upphetsad så sök själv upp saker som du tror kan ge resultat och känn efter. Jag tror att allt börjar i hjärnan och den man först måste övertyga är sig själv"
Jag tror det är sant. Precis så som allt från blogginlägg och forskare säger att sexuell lust, nästan all upphetsning sitter i hjärnan. Så jag måste få in lusten till hjärnan, till medvetna tankar.
Jag tror jag skall göra en överenskommelse med mig själv. Bara försöka tänka på saker som gör mig lustfylld, upphetsad så fort jag ligger i sängen och inte kan somna. Att alla tankar i sängen får handla om sex, lust, kåthet, fantasier, vackra människor, eller vad det nu blir. Det borde väl gå? Lite granna i alla fall?

RedAngel skriver "Så då var det mer oskyldiga steg, som att köpa sexiga underkläder, hon hade en stor spegel i sovrummet (läs titta på dig själv i underkläder, allt behöver inte vara rå naket) läsa lite erotiska berättelser...inte porr storys, utan för att bränna igång fantasin!Mycket tid gick åt att boosta hennes självförtroende...som låg under mattan vid det här laget!Så du är ju absolut inte ensam om helvetet, men det är nog få som vågar skriva om det!"
Orden har inte riktigt fastnat än. Jag har glömt, glömt att jag behöver känna mig sexig. Jag har agerat precis tvärtom - gjort mig så osexig som möjligt. Gömt mig och skylt mig och ännu värre, jag tror jag måste erkänna att jag har misshandlat min kropp, missunnat mig det bra och sunda som varje kropp och själ behöver.
Allt i en förhoppning om att oattraktiv kvinna inte lider av sexuella övergrepp.
Jag tror jag är gömd likt min lust, för jag är rädd. Rädd att mardrömmarna som är verklighet tar över mitt liv.

Så planen är en stund av letande efter lustfyllda tankar innan jag somnar.

www.rmichelson.com

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hej igen!
Kopierar in din fråga här: En fråga bara, vad gör din sambo eller vad gör han inte? Jag behöver nog bara veta att det finns män som kan förstå, stödja. Men när han vill (och även du) och det inte går för dig, hur löser ni det?

Vi har löst/för söker lösa det hela genom att prova andra sätt att ha sex på än just bara vaginalt. Man kan ju faktiskt njuta av sex som bara är smekningar med händer eller oralt. Det viktigaste min sambo gör är att han aldrig blir besviken på mig när det "låser sig" utan vi tar en liten pause och bara kramas och pussas och sen fortsätter vi med sex på vårt icke vaginala sätt. Sen är det även som så att han aldrig tar initiativ till sex (även om han skulle vilja) eftersom jag då kan känna mig pressad utan han väntar tills jag frågar om han är sugen.
Jag har även tillsammans med honom försökt att utforska den "sensuella världen" med massage som jag tycker jätte mycket om att få, att titta på sensuella filmer (man ser inga kön och det är ett soft ljus men ja, det är porr...). Det viktigaste för mig är att låta det hela ta tid för det gör det. Jag och sambon är nu snart inne på vårt sjunde år tillsammans och ändå så är jag inte "normal" men jag trivs med mig själv nu för jag kan ju njuta och ibland så funkar ju även vaninalt sex för mig.
Vill bara säga att jag aldrig har pratat med någon annan än min sambo om detta och har alltså inte fått hjälp av någon psykolog eller liknande och det jag skriver bara är mina egna erfarengeter.

17 februari, 2006 08:32  
Anonymous Anonym said...

Hej igen! Jag är då den anonyma som skrev om "Fundera över vad som gör dig upphetsad, och försök att inte känna skam över det du känner. Börja smått och vänj dig vid att tänka på de sakerna. Tillåt dig sedan att bli upphetsad, men vänta med att "göra något åt saken" tills du känner dig mogen. Om du inte vet vad som gör dig upphetsad så sök själv upp saker som du tror kan ge resultat och känn efter. Jag tror att allt börjar i hjärnan och den man först måste övertyga är sig själv"

Jag är sambo med en kvinna som emellanåt har varit utan sexlust, och som när det varit så inte ens saknat den. Det var väl jag som kom på att hon skulle försöka finna lusten hos sig själv först, och jag gav henne konkreta tips typ att titta på vältränade kroppar på gymmet och låta sig själv fantisera om en sexuell situation. Skillnaden mellan min sambo och dig är nog orsaken till avsaknaden av lust. I min sambos fall var det att hon hade svårt att byta handling och tankar från att vara mamma till att vara kvinna (vi har två barn)som gjorde det. Du har kanske längre att vandra på din väg mot lusten, men ta små steg så går det bättre. När du känner skammen komma så backa då till mindre skamfyllda tankar, men fortsätt utmana dig själv.

Önskar dig tusen lycka till

18 februari, 2006 19:14  
Blogger N said...

Hej igen Nettan!
Du svarar att ni gör ungefär som jag fick rådet av min teraput. Låter helt underbart att det kan fungera så, inte bara en teraput som berättar att det gör det, utan att det verkligen fungerar irl.
Jag tror jag själv är på rätt väg, jag är nog på den vägen ensam utan pojkvän...har jag förstått, men det är ändå svårt att ta in.
Jag blir besviken på mig själv när det inte fungerar för mig, hur (om du haft den känslan) hanterar du den känslan?
Tack för du delar med dig! Kramar

19 februari, 2006 17:00  
Blogger N said...

Hej igen Anonym och tack för dina rader!
Blir glad att läsa det finns sambos som dig, som hjälper sin kärlek!
En rak fråga bara, behövde du porr undertiden hon inte ville (el. ivanliga fall med)?

"I min sambos fall var det att hon hade svårt att byta handling och tankar från att vara mamma till att vara kvinna".
Det är nog samma här, svårt att byta till handlingar, samnt att helt enklet låta kroppen vara annat än just en kropp som man går runt och släpar på en själ inuti.
Tack för stöd! kramar

19 februari, 2006 17:03  

Skicka en kommentar

<< Home