04 februari 2006

På egen hand

Rådet när sexlusten inte finns är att öva öva öva på sensualtetsövningar tillsammans med sin partner. Men hur man gör när man inte har en partner eller när partnern inte vill? Vad gör man då? Svaret måste ju bli att man övar på egen hand. Övar kroppsberöring på sig själv? Skall jag krama mig själv? Kela med mig själv? Det känns så fånigt. Det kanske är det också så länge man inte har problem och lider av att man inte har lust... Förr var det okey för mig att inte vilja, inte känna lust. Kanske är jag mediapåverkad som få men jag vill käna lust, eller så är det lust jag har börjat känna? Jag vet bara inte riktigt vad det är för känsla och hur jag skall uppmärksamma den. Men jag skall bara börja på något sätt. Vilket leder mig till frågorna när, var och hur?
När? När känns som att det inte finns. När är alltid något annat. När är alltid att något stör mig. När är när för dig? När är när vanligt?
Var? Hemma. Hemma och själv. Jag tror på sängen.
Hur? Jag började fundera på hur i fel ände tror jag. Jag beställde endel sexleksaker. Men nu så kom jag ju på att det inte är orgasmer jag skall jaga utan lust och sensualitet. Mer tankar och känslor, mindre batteridrivet eller annat robbotlikande. Så hur skall hur bli? Bara händer och smek, (kommer spontant fram nu när jag skiver), tror jag jag får börja med.


Det är en blandning av spännande och töntighetskänslor jag sitter med nu. Jag borde fan vart förbi det här. Jag borde veta vad som tänder mig och framförallt älska min kropp utan alla dessa skamkänslor