20 februari 2006

Porr som porr?

Jag är lite förvirrad nu igen. Men det är jag ju för det mesta med sex och allt man kan tänka och tycka om det.
Är det skillnad på porr och porr är? Är det? Vem bestämmer, vem avgör och framförallt vad tycker jag? Jag hittade detta, kravmarkt-porr och började fundera på om det kan tänkas finnas bra porr? Kan det? Eller kan det finns lika lite bra porr som det finns jämnställda feministiska eskorttjejer som det står om här?
Szofia skrev en bra blogg om det hela, eskorttjej/feminist, så där orkar jag inte skriva nått mer. Alltså eskorttjej och feminist rimmar illa. Porr och feminist rimmar illa. Kravmärkt porr och feminst rimmar...hur?
Och vad fan betyder kravmärkt porr?
Jo jag grubblar ju på det här Nettan skrev "att titta på sensuella filmer (man ser inga kön och det är ett soft ljus men ja, det är porr...)."
Är det porr? Sensuella filmer har jag inte förknippat med porr, förvisso har jag inga sett så jag kanske inte kan säga så mycket om den biten. Vad är en sensuell film? Exempel?

Just nu ser jag ser mitt ex (fan ta honom) framför sig med en film som visar kön, kön och kön och efter den bilden ser jag tjejer som gör något de inte vill (medvetet eller omedevetet, tvingad indirekt eller direkt) och sedan kommer det en bild om en industri som omsätter pengar (jag inte kan föreställa mig hur mycket) och där människor blir utnyttjade och förnedrade. Sedan ser jag en massa trasiga förstörda människor framför mig som lider ett jordiskt helvete, medan andra då runkar och njuter till denna bilden.
Finns det porr som inte är sådan? Finns det garantier?

Jag undrar, för visst fan fattar jag att jag behöver se/läsa/tänka om något så är slags normalt (normalt, inte som i vanligt förekommande utan som i inte skadar andra) upphetsande för att komma igång själv. Eller kommer mina tankar, mina ord att räcka för att tända mig?

6 Comments:

Anonymous Anonym said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

21 februari, 2006 15:09  
Anonymous Anonym said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

07 mars, 2006 14:11  
Blogger N said...

Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

10 mars, 2006 02:10  
Anonymous Anonym said...

Jag förstår precis din känsla! Har nu hittat en man som delar mina värderingar om feminism och porr, men i den här sjuka världen uppmanar tom sex- och samlevnadsrådgivare i stora tidningar tjejer att "spänna av" och "acceptera" att killar kollar på porr. Inte ett ord om etiska aspekter och kvinnoförtryck. Vad är det för fel på folk?

08 oktober, 2007 17:04  
Anonymous Anonym said...

Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

06 maj, 2008 04:14  
Blogger Unknown said...

Utmärkt formuleringen för din blogg på internet. Jag imponera på din blogg mycket och gillar din blogg på internet. Tacka dig.
eskorttjejer

26 februari, 2013 11:42  

Skicka en kommentar

<< Home