31 mars 2006

Är det bara jag?

"Om det är en bra kille så kan det inte vara en riktig våldtäkt".
/ Ur boken Flickan och skulden

Den här texten hör inte hemma i denna bloggen. Den här texten hade jag velat publicera med mitt namn då detta är "så mycket mig".
Men jag har stor lust att lägga ned den här bloggen i ren förskräckelse, i rent hat över hur många totala knäppgökar och andra vidrigt äckliga människor (och bara allmänt korkade, naiva, typer) det finns, (så lägger jag ned bloggen vet ni varför). Men "det kan inte bara vara jag som känner så här". Det kan inte bara vara jag, och jag fortsätter att skriva för er. Och jag forstätter att skriva som en motvikt som aldrig kommer märkas, men jag skriver ändå. Jag skriver fast du sitter med kuken framme och runkar för att du är störd som tänder och agerar på lusten som kommer över dig då du läser och hör om övergrepp och våldtäkter. Jag skriver ändå och föraktar dig mer än de som våldtog mig. Precis så äcklig och avskyvärd är du i mina ögon.

Är det bara jag som känner en sådan enorm vanmakt gentemot de flesta människors åsikter, tankar och handlingar? Det kan inte bara vara jag, eller?
Och om det bara är jag, vad spelar det för roll?
Jag skulle lika väl kunna ha lika rätt i min åsikt om andras åsikter, än vad flera miljoner andra skulle kunna ha rätt i sina åsikter om mig, (om vi antar att det finns ett rätt eller fel). Det behöver inte handla om hur många som tycker att något är rätt för att det skall vara och är rätt. Det kanske saknas en universell sanning, men jag har en sanning. Du har en sanning och oftast har du en sanning som stämmer mer överens med andras sanningar än vad jag har.

De flesta andra som både står mig nära och inte tycker att jag "tänker ovanligt konstigt/mycket/annorlunda/speciellt/svårt/o.s.v."
Jag i min tur tycker de flesta människor inte tänker alls, i alla fall inte om viktiga saker och tänker de så tänker de för det mesta så jävla puckat, att jag önskar att marken under deras fötter slukade dem i förskräckelse och avsky över att "sådana varelser med sådana tankar får vandra på denna jord".

Jag tror jag håller på att avancera till en manshatare. Jag vill det inte. Jag önskar det inte. Det borde inte ens vara så. Men det känns som jag har två val. Hata mig själv eller hata grunden till mitt mående.
Min psykolog, min omgivning tror att jag skulle må bättre av att tänka annorlunda. Jag bör helt enkelt blunda för skit som "alla andra gör" för att må bra själv för alla skulle bli galna om de såg världen för vad den är.
Så alternativt skulle jag kunna bli helt djävla hjärndöd, dvs inte hata, sluta tänka, sluta bry mig, sluta drömma om en förändrad värld, sluta hoppas, sluta tro att saker kan bli bättre, sluta tro att jag kan påverka, sluta tro att saker spelar någon roll. Sluta tänka.
Acceptera att det är skit och känn inget, bry dig inte. Hallå, jag behöver en hjärna som inte fungerar, kan jag få det tack?!?

Jag gör saker jag inte borde.
Bland annat så läser jag.
Bland annat så är jag inte känslokall, d.v.s. jag är påverkbar och tar åt mig.
Bland annat så kommer jag ihåg vad jag läser och att det har påverkat mig.
Dessutom så ser jag och till råga på allt så kommer jag ihåg vad jag ser.
Det är illa. Det är saker jag inte borde göra. För om jag bara kunde sluta upp med att läsa, se och bli påverkad så skulle mitt liv vara så mycket bättre.


Exempel för trögfattade eller nyfikna.

"– Jag skulle vilja låta bli, men jag orkar inte stå emot trycket, säger hon.
Konstnären Joanna Rytel ser inte rakning som ett val utan som ett tvång från samhället.Hon skulle vilja låta bli, hon har försökt att låta bli.
..
– Jag orkar inte möta trycket, jag pallar inte med att folk stirrar på mina håriga ben. Jag känner mig tvingad att raka mig, säger hon."
http://wwwb.aftonbladet.se/


"Jag har aldrig förstått vad det är ni feminister tycker är så orättvist i vårt land. Känner inte att det finns några begränsningar i min tillvaro. Ni kvinnor som tycker att ni inte kan utvecklas och ha ett bra liv i Sverige, berätta här vad det är som är fel. Jag kanske missat något i mitt liv."
http://debatt.passagen.se


"Feminister är ett sådant exempel. De vet nämligen inte vad de vill ha. De tror de vet men det vet de inte.

Problemet är bara att feminister inte menar det de säger. De vill inte ge kvinnan rätten över sin kropp. Feminister står gärna längst fram i demonstrationer om kvinnans rätt till sin kropp för att i nästa stund stå utanför plastikkirurgikliniker och häckla kvinnor som ska operera brösten. Hur ska dem ha det? Skulle kvinnan ha makt över sin egen kropp eller inte?

Feminismen vill begränsa sexualitetens utrymme i det offentliga rummet men helst ta bort den helt. Det kan handla om att förbjuda porr på hotellen under den falska förespeglingen att porr leder till ökad kvinnomisshandel men det kan också handla om att få människor (framförallt kvinnor) att sluta klä sig sexigt. Att framhäva kroppen är syndigt."
http://www.antifeminist.nu


I boken "Flickan och skulden" av Katarina Wennestam http://www.boksidan.net/ kan man läsa om Jonna (en vanlig tonårstjej som går på fest och dagen efter är hon våldtagen och utnyttjad).
"När Jonna vaknar upp i gryningen vett hon först inte vart hon är. Den första tanke som slår henne är att hon är naken. Nästa tanke är att hon inte har kvar något pubeshår mellan benen. Inget alls. Sängen är grisig. Lakanen är nerspydda, det stinker kiss och är fortfarande blött. Kladdigt också. Och där är blod. Men inga kläder. Men hon har på sig ett par skinnstövlar. De är inte hennes egna, utan någon måste ga satt på henne dem.
Smärtan är värst i rumpan, i analöppningen. Jonna vägrar tänka vidare."



"Peppa" skriver på forumet onanera.se den 9 december 2005 (Förövrigt ett forum jag aldrig mer kommer att titta in i för det var sjukt vad folk är helt djävla sjuka, oavsett om det klassas som störning eller inte med pedofili, djursex, övergrepp m.m. Hur fritt det än är att fantisera så är det ändå ett steg att skriva om det, ytterligare ett att skryta om det… kanske är hela stället en fejk…man kan ju hoppas.)
"Jag och en polare hade fest och den som var kvar till sist var en tjej i våran klass.Hon hade fått alldeles för mycket att dricka så hon tuppade av i min säng.

Polaren och jag var i ganska bra form, så vi bestämde att vi skulle ta oss en "tjuvkik" hur hon såg ut under trosorna. Hon sov som en stock och skulle inte märka något.

Så vi drog upp hennes klänning och lirkade ner trosorna så hennes fitta blottades för oss.

Hon hade en ganska stor fittbuske och det var då polaren fick sitt infall.
- Tänk om vi skulle ta och frisera fittbusken lite! sa han.

Sagt och gjort så kom en sax fram och polaren började klippa lite i håret. Det var tänkt att han bara skulle ansa lite, men till slut var det bara stubb kvar över hela könet.

-Oj, nu kanske vi gjort bort oss, sa jag.
-Tänk om hon anmäler oss för polisen!
-Äh, det tror jag inte hon gör.
-Det växer väl ut ganska snabbt, sa polaren.

Vi tog alla hårtofsar vi klippt bort och stoppade med dom i trosorna när vi drog upp dom.Kan kan undra hur hon skulle reagera när hon tog av sig trosorna och hela fittbusken låg kvar i trosorna. Det får vi nog aldrig reda på tänkte vi.

Vi träffade henne några dagar senare och hon skrattade åt vårt lilla skämt. Hon förstod naturligtvis att det var vi som gjort det, men hon verkade inte arg i alla fall.

-Det var ändå dags att göra något åt busken killar, men ni hade inte behövt tagit så mycket.
-Nu fick jag ju raka bort allt hår, för det var inte skönt med stubben som var kvar.

Jag fick sen se att hon tagit bort allt hår eftersom vi blev tillsammans den kvällen, och det blev lite sex mellan oss.

Sen dess är hon alltid helrakad."


"Porrfilmer driver fram nya normer
Det är vanligt att kvinnor är rakade över hela kroppen i porrfilmer. Trender som har sina rötter i den heterosexuella porrindustrin skapas nästan enbart för män, och den kvinnobild som presenteras i porrfilm är framställd för att passa porrkonsumenternas behov. Porrfilmers bilder av hur män och kvinnor ska se ut och bete sig skapar ideal som många ungdomar, och även äldre, försöker leva upp till. Därför har det blivit vanligare att ungdomar vill att kvinnor ska ha rakade underliv som en del av det sexuella spelet.
Det behöver inte alls vara något problematiskt med att man vill raka underlivet, utan det kan vara ett spännande experiment i en sexuell relation. Men det kan bli ett problem om unga tjejer tror att de måste raka underlivet för att vara attraktiva, eller om killar tror det. En sexuell relation som ska ge båda parter tillfredsställelse måste grundas i ömsesidig respekt och attraktion. Relationen kan annars på sikt bli något som bryter ner självförtroendet hos den som måste göra om sig för att duga."
http://www.infomedica.se


"Hej jo jag tänkte såtta på min dam i rumpan riktigt ordentligt. Men hon klagar på att det gör ont. Xylocain finns och det tänker jag testa men finns det några andra bedövnigsmedel som går bra? Och ja vi vet om alla risker så ni nejsäjare skriv någon annan stans"
http://debatt.passagen.se


"Jag är 13 och min kille är 18 för ca 2 månader sedan sa han att han ville filma mig när jag onanerade. Detta kände jag mig mycket olustig med...men jag gjorde det. Sedan har han bett mig att göra andra saker som ha en gurka i analen m.m. Håller han på att bli psykiskt störd? Det går rykten att han suttit i fängelse för våldtäkt. Om jag frågar honom blir han ibland agressiv...vad ska jag göra???"
http://ungdomar.se


"Varje timme våldtas en kvinna i Sverige, varje timme dygnet runt misshandlas tio kvinnor och varje vecka mördas en kvinna. Detta faktum borde uppröra varje man och få alla i Sverige att agera! "
http://www.hopp.org/


För fler exempel på hur världen är befolkad av idioter, förövare och offer, är det bara att öppna ögonen och se dig omkring. Fast så har jag ju hört att det inte är så sunt för det egna psyket att verkligen se världen. För hade alla gjort det hade många fler än jag mått mycket dåligt bara av att veta hur det är. Typ undantaget sociopater.

Tyvärr vågar jag inte tro att det finns så många människor där ute som sitter och skriver lögner för att reta andra, vilket hade vart bättre än sanningen. Så som vanligt tror jag att sanningen/verkligheten är hemskare än dikten.
Och om man utgår från att det mesta som skrivs är sant och om man sedan ser till hur många som läser detta och uppmuntrar eller bara gillar läget utan att knysta ett ord. Hur djävla många människor är det inte då som är helt djävla rubbade i huvudet, som låter allt det här bara fortsätta. Det här, det här att acceptera att förnedring och förtryck.
Vilka avtrubbade människor är det som låter det här vara kvar på deras forum, deras nät, deras servrar, deras nät? Lagen täcker inte upp, men vart finns moralen???
Vad fan är det med folket som bara accepterar? Vad fan är det med folket som tillslut är manipulerade och tror att de själva vill vara med på detta?
Är folk så korkade att de inte tror reklam finns för att det säljer? Är samma människor så korkade att de inte tror en industri större än reklam påverkar mer? (Porr/sex-industrin).

Är det bara jag? Är det bara jag som tycker mest varenda djävel är porrskadad? Antingen direkt via brukandet eller dessa tittare?
Är det bara jag som blir urförbannad och less på att sånt här?



8 Comments:

Blogger bless said...

Lilla syster. Jag ska fatta mig superkort och i generella ord. Du måste laga/läka dig själv först, innan du räddar världen. Peta inte i såren, vårda det vackra, väx dig starkare. När du sedan har kraft över, för det tar kraft att skapa lycka när man inte är van, kan du börja använda din kraft utanför dig själv. Innan dess är risken stor att du går under, och världen fortsätter som ingenting har hänt. Värdera dig, vårda dig och var i det vackra tills du är stark. När du är stark har du kraft i kampen för andra.

Kram Stora Syster

31 mars, 2006 20:04  
Anonymous Anonym said...

Du framställer det du skriver ganska svart eller vitt - och det blir lätt så när man varit med om tunga saker. Det vet jag av egen erfarenhet. Men det verkliga livet, den egna sexualiteten är inte så svart eller vit, tycker jag. Det beror på de inblandade och vad de har i sig hur det utvecklas.

31 mars, 2006 22:28  
Anonymous Anonym said...

Nora (skulle vilja skriva vännen, men du känner ju inte mig så Nora får det bli)jag tror att du just nu är extra förbannad för att du arbetar med dina minnen. Jag kan ha fel. Du känner mycket för att du ser och hör mycket som du blir upprörd över. Min erfarenhet, som bara sträcker sig till att bearbeta de kränkningar som mobbning har lett till, är att man protesterar bäst mot idioter när man inte har annat att bearbeta. När jag igenom livet har upplevt smärtor så har jag "valt mina strider", eftersom striderna inte slutat bra (jag har överreagerat eller börjat gråta)och jag inte har kunnat vinna. Om jag får ge dig ett tips på hur du skulle kunna tänka när du läser sånt som du skrivit om i inlägget:"Fy fan vilka äckliga idioter, men om jag ger mig på dem vill jag vinna för om jag förlorar så känner jag ännu mer smärta. När jag känner mig starkare ska jag skrapa deras ansikten i asfalten, men just nu får deras straff bli att jag skiter i dom". Hoppas du förstår hur jag menar, för jag vill verkligen inte kränka eller såra dig med något av mina inlägg. Jag vill istället försöka med ord förbinda dina öppna sår i själen, och ge dig lite hopp.

Ännu en varm mjuk kram från

Arbetslös

P.S. Hoppas du inte är så förbannad så då skakar bort den (kramen alltså). D.S.

31 mars, 2006 22:41  
Anonymous Anonym said...

Trevligt att du skrev ett par rader i min gb så jag fick chans att kolla in din blogg...
*önskar en bra helg och läser vidare*

01 april, 2006 00:17  
Anonymous Anonym said...

Det är med sorg som jag undrar om din vrede har vänt sig emot mig. Ibland gör jag dumma saker för att jag har svårt att förutse vad mina handlingar leder till. Det enda jag kan göra då är att be om ursäkt. Så berätta gärna vad som blev fel, så jag vet vad jag ska be om ursäkt för.

01 april, 2006 09:35  
Blogger N said...

Bless, jag jag svarade nog för detta här nedan under dina andra ord. Läka?.. nu skapar jag såren...igen.

Vonsan, jag har mina svart eller vita dagar när de grå blir för trista. Fast med sex, med sex hittar jag inte vitt.

Arbetslös, nu vet jag vem du är men "arbetslös"...har du inget andra namn som du kan skriva fram och baks som nick? :p
Du skriver sannt, ärligt. Jag gillar det, tack! Det är kloka ord, jag vet att där i fins sanning. (Jag skall bara vara arg en stund till typ). kram

Sathyrica, tackar och hej och välkommen hit!

Bellman, jag blir inte klok på dig. Vad menar du att du skulle ha gjort?

02 april, 2006 02:00  
Anonymous Anonym said...

Jag är rädd att det var jag som visade dig onanera.se och kanske även annat som du inte ville se.

02 april, 2006 08:47  
Blogger N said...

Bellman, nej onanera.se var en av miljoner miljarders sidor jag var igenom då jag spärrade och klassificerade och hade mig, för att slippa porr på min dator. Den sidan sparade jag istället för att spärra, jag trodde den var sund för mig.

Annat jag inte ville se har du inte visat mig om du inte är min sambo??? ehee...

06 april, 2006 20:29  

Skicka en kommentar

<< Home